lørdag den 2. juli 2016

Krukkefristet....igen!

I formiddags var vi i Køge, så jeg kunne få købt festtøjet til min 50-årsdag. Så kan den opgave nemlig også krydses af på listen.

Undervejs spiste vi frokost på Smeralda i Strøby Egede. De laver fantastisk mad, vi er aldrig blevet skuffede de gange vi har været der - og det blev vi heller ikke i dag. Så, den italienske restaurant kan jeg kun anbefale, men husk at bestille bord (aften/weekend).
Jeg fik oksemørbrad - og den var virkelig mør. Mums. De grønne peberfrugter var dog alt for stærke, men jeg kan slet ikke spise mad, der bare er lidt stærkt...så...dem levnede jeg. Resten blev spist rub og stub.

Efter den lækre frokost kørte vi så forbi "krukkeparadiset"...på Stevnsvej - et sted jeg har nævnt et par gange før.

Der var stadig/igen 25% på deres i forvejen billige krukker...så...jeg svingede bilen ind på p-pladsen... der var ikke så mange krukker som de andre gange; de har fået solgt en hel del, men det lykkedes mig at skaffe endnu to af dem jeg er så vild med: De er der firkantede foroven og runde forneden.
Jeg fik også en lille af dem til en meget, meget billig penge, fordi der var slået et lille skår af den og desuden købte jeg også en almindelig rund krukke. For disse fire betalte jeg den formidable sum af 360,-!

Mens jeg sidder her og kigger på billedet af krukkerne, bemærker jeg, at de er meget lyse i forhold til de andre krukker jeg har købt derude (den ene kan ses i baggrunden) men de andre var lige så lyse, da jeg købte dem, har jeg lige tjekket.

Desværre har vejret i dag ikke rigtig været til at være ude i - medmindre man gerne ville være våd - så jeg må vente med at tilplante krukkerne.

Da vi kom hjem opdagede jeg, at den første 'Blue Bell'-dahlia var begyndt at springe ud. Mit kamera kan dog slet ikke fange den rigtige blå/lilla farve den har, så den fremstår meget mere pink end den er i virkeligheden.
Apropos de pink farver, så stod denne hilsen udenfor min dør igår. Det var en hilsen fra mine kolleger, der glæder sig til at se mig igen til august. Det er gengældt.

Jeg blev meget glad for hilsenen - og så lever jeg med blomsternes farver. Haha... :)
 I Flammebedet er der stadig ikke særlig mange farver, men rosen 'Flora Danica' har da fået et par knopper.
 Da jeg sidst lugede i Flammebedet, opdagede jeg 20-30 selvsåede solsikker. Jeg har hevet de fleste op, men denne klump har fået lov at stå. Behøver jeg nævne jeg er spændt på farven, nu de er selvsåede?
 Til sidst lige en af mine storkenæb. Husker ikke lige navnet - og den der liste med storkenæb jeg ville lave i år - den udskyder jeg til næste år.
Jeg skal forøvrigt snart i gang med saksen derude. Både storkenæb, riddersporer og løvefoden kunne godt trænge til en tur med saksen. Nu må vi se, hvornår vejret tillader det.

Noget helt andet: Vi rejser ingen steder denne sommer, da den der 50-årsfest koster en del penge og desuden foretrækker jeg jo at være hjemme i min have om sommeren...

Nå, men ikke desto mindre skal vi på en bette tur til Tyskland om ikke så længe. Det er noget jeg glæder mig meget til - og jeg glæder mig til at skrive om turen her på bloggen.

Og nej...det er ikke endnu en tur til Westphal Clematis-Kulturen - men det har noget med haver at gøre :)

6 kommentarer:

  1. Det lyder spændende, hvad du nu har fundet på, godt du vil skrive om det. Fine krukker du har købt.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg er også temmelig spændt på det...og glæder mig til at skrive om det.

      Slet
  2. Så fine dine nye krukker er! Liker så godt den kyse farge på de. Jeg har en mann som jobber hele sommeren, og vi reiser heller ingen steder bortsett fra til Sverige for å handle mat :)
    Jeg trives også veldig godt i min egen hage om sommeren, for det er jo da vi kannyte den. Lekker storknebb!

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den lyse farve er meget fin, men den bliver mørkere, når de har stået ude lidt.

      Slet
  3. Godaften Esther.Nye krukker til en god pris siger man da aldrig nej til.
    Og godt at tøjet nu også er på plads til den store dag.
    Pænt at dine kolleger tænker på dig........selvom blomsterne er rosa.
    En tur til Tyskland kunne jeg også godt tænke mig.Men skal jo til London i næste uge og til Hampton Flower Show.Skal nok tage masser af billeder.Men viser et par stykker fra sidst vi var der.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      ja, det er rart at næsten alle ting er klappet og klart til min fest. Det er meget begrænset, hvad der mangler nu. Det er rart at tænke på. Jeg har også taget en uges ferie lige omkring festen, så jeg ikke skal spekulere på jobbet samtidig...det ville blive for meget.
      Bliver spændende at høre om din Londontur.

      Slet