mandag den 11. juli 2005

Weekend om Memory Lane

Lørdag

Efter knap 4 timers kørsel (inkl. 2 pauser) var det endelig såvidt; Jeg var atter i Synneborre - for første gang i 6 år! Jeg modstod dog trangen til at trille en tur igennem byen og satte i stedet for straks kursen mod Dybbøl, hvor K. + familie bor.

 Det var intet mindre end superskønt at se dem igen - diverse minder blev livligt genopfrisket og der gik heller ikke mere end et par timer, før jeg atter snakkede min udgave af den lokale dialekt ;o)

 Hen på eftermiddagen dukkede en af mine gamle venner, N. også op og snakken fortsatte lystigt, både før, under og efter den lækre grillmad - der ud over bøffer selvfølgelig også inkluderede ringriderpølser.

Ved 22-tiden tog K, N og jeg så en taxa ned til Ringridderpladsen. Der var proppet med folk overalt, og med de høje temperaturer var det totalt uudholdeligt at tilbringe for lang tid af gangen i "Hesteskoen". Derfor blev det meste af tiden tilbragt udenfor teltene.

 Ved 1.30 tiden var vi hjemme igen - jeg var dødtræt, så der gik ikke mange minutter førend jeg faldt i søvn.

Søndag

Ved middagstid kørte vi til byen - traditionen skal jo følges og derfor skulle vi selvfølgelig se optoget :o)
   

Her ses så de tidligere omtalte "hvide stænger" *G* Det var alt for varmt, så da optoget var slut, valgte vi at tage hjem igen i stedet for at tage ned på Pladsen. Om aftenen var det heldigvis blevet let overskyet - og så tog vi derned.
 

 Søndag aften er der ikke så mange mennesker på pladsen og det var rart at kunne slippe for at stå i kø :o) Efter et par timer kørte vi så atter hjemad.

 Mandag

Jeg kørte afsted ved 10-tiden og så var det "Mojn Synneborre"... lidt over 1 var jeg hjemme igen - alt er dog ikke som det plejer; der går nok lige nogle dage inden mit sprog atter kan forstås af sjællændere *GG*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar