torsdag den 28. juli 2005

Mit opblomstrende sociale liv kan jeg takke min mc for!

Selvom jeg sagtens kan tulle rundt herhjemme i 2-3 uger uden at se et øje, bortset fra SuperBrugsen- og tankstationspersonale, så vil jeg jo også gerne se mine venner :o)

 I løbet af de sidste 3-4 år har jeg dog ikke set ret meget til dem, af den simple årsag at det var temmelig besværligt (og tidskrævende!) at benytte den offentlige transport.

 De sidste 2 år - efter jeg er flyttet rigtig laaangt ud på landet - har det været helt håbløst at benytte det offentlige, så kontakten med vennerne er mest foregået pr. tlf eller mail. Selvfølgelig har jeg kunnet besøge nogle af dem på 45'eren - den nærmeste veninde bor 35 km herfra, hvilket er nogenlunde samme afstand jeg har til jobbet - men de venner, der bor i Nordsjælland, (for ikke at nævne Fyn eller Sønderjylland!) har jeg ikke besøgt ret meget, hvis jeg overhovedet har været forbi. 

Eksempelvis har Anja haft besøg af mig én gang i de år jeg kun havde 45'eren (til Truttens barnedåb, tror jeg det var) - det tager en EVIGHED at køre op til hende på en 45'er - til gengæld har hun siden marts haft besøg af mig 3-5 gange *G*

 Den veninde jeg besøgte i går, bor næsten helt oppe ved Helsingør, så der har jeg aldrig så meget som overvejet at køre op på 45'eren *GG* Nu har jeg allerede været der to gange indefor en uge.

 Det samme gælder min mor i Skåne; Før jeg fik mc fik hun besøg af mig max. 2-3 gange om året. Siden oktober har jeg været forbi 5-6 gange og skal også snart derover igen. Så, selvom hun aldrig har været særlig glad for motorcykler, er hun nu ret glad for, at jeg har en *G*

 Det bliver meget underligt at skulle sætte mc'en til vinteropbevaring i år - jeg får nemlig ikke råd til en vintermc før til næste vinter - og igen være mere eller mindre "immobil".

 Tidligere har det ikke generet mig synderligt at have et minimalt socialt liv, men efter dette års sommerferie, hvor jeg har set så mange venner og bekendte og haft det aldeles pragtfuldt, er jeg blevet rigtig glad for andres selskab, så derfor bliver det noget af en omstilling pludselig kun at have 45'eren (sålænge den ellers kan køre!) med deraf minimerede muligheder for at besøge folk.

 At jeg er "blevet meget mere social" i denne sommer betyder dog ikke, at mit "lonely-wolf-gen" er forsvundet; det er bare blevet noget mindre :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar