onsdag den 13. juli 2005

Dagens klaphat...

 ... var den bilist (mørkeblå Fiat Punto), der ved rastepladsen lidt udenfor Nyborg (den ved vandet) overholdt sin ubetingede vigepligt overfor bilen foran mig - for derefter at køre ud på vejen - små 20 meter foran mig!

Jeg takker endnu en gang min 6. sans, der kort forinden havde meddelt mig, at han var en potentiel "jeg-overholder-ikke-min-vigepligt-for-mc'er-bilist" - og at det derfor ville være klogt af mig at sænke min hastighed fra de lovlige 60 km/t til 35-40 km/t, så jeg ville kunne nå at bremse.

Han slap derfor for at blive påkørt af en mc - og kunne nøjes med at blive dyttet arrigt af.

Lidt senere brillerede han igen; På den smalle hovedvej mellem Nyborg og Svendborg blev han åbenbart irriteret over at ligge bag ved en langsom lastbil og svingede derfor ud for at overhale den - så den modkørende temmelig store lastbil måtte træde ret heftigt på bremsen for ikke at påkøre ham! 

Efter at have observeret to eksempler (indenfor 5 min) på hans farlighed som bilist, fandt jeg det klogest at rykke forbi ham så snart forholdene tillod det. Endnu en gang reddede min 6. sans (trafiksansen) mig - TAK!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar