søndag den 14. marts 2010

HOLD SÅ OP!

Jeg troede simpelthen det var løgn, da jeg for lidt siden kiggede ud ad vinduet; det sneede )#%/#)%)¤&%/ igen! Godt nok ikke vildt, men det var sne! Nu er det meste af sneen ellers - endelig - ved at være smeltet, så nu vil jeg altså ikke have en ny omgang. Sne, bliv væk! Det er midten af marts nu og altså FORÅR! Nå, men på trods af den bidende kulde (pga. vinden) og sne i luften, gik jeg alligevel en meget kort tur i haven for at lede efter forårstegn. Og jeg fandt dem sørme:

 

 Som det ses ligger der stadig sne, men det er heldigvis forsvundet rigtig mange steder:

 

 Påskeliljerne i den gule potte købte jeg forleden. De andre fandt jeg forputtet på terrassen. En dejlig overraskelse. Rent havemæssigt glæder jeg mig til om 14 dages tid. For det første er der påskeferie og for det andet er frosten forhåbentlig gået helt af jorden og temperaturen blevet lidt lunere, så jeg kan få forårsklargjort mit lille bed og terrassen - og få flyttet en del af planterne over i krukker, så de er flytteklar, hvis nu... Jeg havde ellers en del dejunking-planer i dag, men kan godt mærke, at det jeg har allermest lyst til er at glo tv, mens jeg strikker videre på min trøje.

 Det er jo vigtigt at være ladet godt op til den laaaaaaange arbejdsdag i morgen: 8-20, så sofa - here I come.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar