søndag den 9. oktober 2011

Trods snotnæsen har jeg været i haven

Nu skulle de sidste løg altså lægges - og jeg skulle også gerne nå en smule mere. Det gjorde jeg også - men er også temmelig smadret nu, selvom jeg kun var i haven i lidt over to timer. I det lyserøde bed fik jeg endelig lagt alle mine lyserøde allium:
  • Allium, roseum - 24 stk
  • Allium, sphaerocephalon - 15 stk
  • Allium, oreophilum - 20 stk


 Derudover fik jeg endelig lagt de sidste løg langs sydmuren:
  • Narcissus, botanisk, Triandrus Thalia 10 stk
  • Allium Amplectens Gracefull 20 stk
  • Scilla - 24 stk
  • Balkananemoner - 36 stk
  • Den sidste rest af "gamle allium".
Alt i alt har jeg altså fået lagt mellem 1100-1200 løg i denne sensommer/efterår (Heraf ca. 4-500 nye) Det er da ganske godt gået. Jeg fik også tømt nogle af mine krukker og sat de bunddækkeplanter, der var i dem ud i "sydbedet". Så kan de altid blive flyttet igen, hvis jeg finder en bedre plads. Sidst, men ikke mindst, fik jeg plantet mine nye juleroser og en enkelt gul rose - der var nemlig lige et lille bart stykke tilbage, da jeg var færdig med løglægningen.

 

 Jeg glæder mig til foråret :o) Men inden da er der jo lige et efterår og en vinter at komme igennem....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar