søndag den 2. oktober 2011

ØV - elevplaner

Dagen i dag byder på forberedelse og - endnu en gang påbegyndelsen af den årligt tilbagevendende elevplansskrivning... ARGH! - jeg kan virkelig ikke fordrage den opgave.

 Det er så tidskrævende og irriterende en opgave, fordi der skal skrives på samtlige elever i alle fag....! Det betyder i mit tilfælde, at jeg skal skrive omkring 225 styk! Selvom jeg "kun" bruger max. 4 minutter pr. plan, tager det alligevel 15 timer.

 Ikke at jeg skriver alle på en gang, det orker jeg sgu ikke - men jeg ved jo godt, hvad jeg kan bruge en stor del af min efterårs-FERIE på, hvis jeg ikke har fået lavet langt de fleste inden da...! Jeg ville da meget hellere undervise 1 time mere om ugen -selvom jeg allerede nu er en af de lærere, der har mange "katedertimer" pr. uge, nemlig 26 + 2 mellemtimer - end at skrive de planer! Men -inden jeg går i gang, står den altså på et par timer i haven indtil tidlig eftermiddag. Jeg vil nyde at være udenfor i min have i godt vejr- elevplaner kan jo også laves om aftenen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar