søndag den 8. januar 2012

Forår på vej?

Det kunne man godt foranlediges til at tro, når man går en tur i haven, for det vælter da op med løgplanter. Se bare her:

 

 "Det blå hav" af krokus er godt på vej; Omkring 100 styk, bl.a. King of the Striped, Grand Maitre og Blue Pearl. Det ser ud til, der også kommer et par lupiner - overvejer om ikke jeg må flytte dem, når de er blevet noget større, så de ikke kvæler mine krokus.

 

 I det lyserøde bed er de allium jeg har sat, nærmest gået amok.

 

 Det drejer sig om Allium, roseum, Allium, sphaerocephalon og Allium, oreophilum,ca. 60 styk

Primulaerne blomstrer selvfølgelig også - det gør de jo næsten året rundt.
 

 Hvis jeg har forstået det korrekt, så må ovenstående være en påskeklokke, da juleroserne er helt hvide og kun hvide? Dem har jeg også to af, billederne blev bare slørede.

 

 Hyacinterne vil også være med. I år skal jeg så lige huske at flytte dem, mens jeg stadig kan se deres farve!

 Efter de to sidste vintre, er det nemt at glemme, at ovenstående slet ikke er ualmindeligt i januar måned. Den 12. januar 2005 så det lige sådan ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar