søndag den 1. januar 2012

Tid til status

Så gik 2011. Mit første år som hus- og ikke mindst haveejer.

Alt i alt har 2011 været et overvejende positivt år, men dog med nogle større "bump" undervejs.

BUMP: I starten af marts måtte jeg tage afsked med min elskede kat Capriccio og så kom chokket lige da november var begyndt og min yndlingskollega ganske pludseligt døde af en hjerneblødning, 53 år gammel.

Rent helbredsmæssigt har jeg haft det bedre, en stressdiagnose et par dage før kollegaens død, har fået sat mit liv og tilværelse i perspektiv og jeg har fået en del at tænke over. Heldigvis skal jeg ikke tænke alene, men har god hjælp af en fantastisk coach.

Det er forøvrigt også stressen, der er skyld i at jeg har fået nældefeber. Jeg håber at den også forsvinder, når stressen er ude af mit liv igen, for den er godt nok irriterende....men ellers har jeg Benadryl.

HUSEJER: I adskillige indlæg gennem året har man kunnet læse, hvor glad jeg er for mit lille hus. Det har virkelig ændret mit liv endelig at bo pænt. Jeg bliver regelmæssigt angrebet af "Fru Hyacint-bacillen" og så bliver hytten rengjort.

Til forskel fra tidligere, har jeg ikke det store imod rengøringen nu og jeg elsker, at her faktisk altid er "gæste-pænt" - det er saftsuseme noget nyt ;o)

Min nye bolig har også haft en positiv virkning på min tidligere "trafik-stress-klump"; den eksisterer slet ikke mere. Nu har jeg jo adgang til både bus og tog.

Jeg er så småt ved at vænne mig til det, men har intention om at blive bedre til at benytte mig af diverse kultur-tilbud i København, nu jeg ikke behøver bøvle med parkeringsproblemer/hvorhen-med-mcklunset-imens?

I 2011 nåede jeg kun i Tivoli en enkelt gang og til chokoladefestival. Det burde jeg kunne gøre bedre.

KATTE: Siden september har jeg haft stor glæde af mine nye katte; Felix og Quintus. Speedy er også blevet glad for dem, så det er dejligt.

Er begyndt at lufte dem i haven 2x dagligt, noget de elsker....og på den måde kender de haven, når de en gang til foråret får lov til at gå ud selv - i den - på det tidspunkt - indhegnede del.

 OPLEVELSER: 2011 fik jeg slået min egen rekord mht. antal af TV•2-koncerter i løbet af et år. Fem styks blev det til.

Den tidligere rekord var fire i 2008. Altså blot en enkelt mere, men til gengæld foregik tre af dem helt "nye steder"; nemlig i Operaen, på Bornholm og ikke mindst i LONDON.

I tilgift fik jeg så også set en anelse af London.....og har derfor planer om at vende tilbage en gang i foråret (Kommer lige an på finanserne!), for den by er godt nok spændende. 

En dejlig majaften havde jeg fornøjelsen af at opleve haveguruen Claus Dalby holde foredrag i ILVA, Ishøj. Der mødte jeg også Eva, så det blev til en hyggelig aften med masser af havesnak.

I juni trillede jeg en tur til Jylland for at passe min tjans som beskikket censor. Skæbnen/heldet ville at jeg skulle opholde mig i Horsens, så der fik Susanne og jeg rig lejlighed til at mødes - og det gjorde vi. Kanonhyggeligt og forhåbentlig ikke sidste gang vi ses :o)

I oktober tog jeg fusen på mig selv og tilmeldte mig et fire-timers kursus i Ny Nordisk Hverdagsmad. Det er jeg rigtig glad for jeg gjorde og jeg har klart intentioner om atter at tilmelde mig sådanne lokale mad-kurser, hvis jeg altså opdager dem i tide ;o) .

Et par dage før jul gik min computer helt død og jeg måtte anskaffe mig en bærbar (Noget jeg ellers havde forsvoret ville ske!) for jeg skal da have netadgang i disse netbanktider! Har siden da fået kontakt med min computer-guru....og regner med/håber på, at den rigtige computer er oppe i omdrejninger igen i løbet af april.

At det næppe bliver før, er Folketingets (!!) skyld eftersom de har udskudt udbetalingen af ens efterlønsbidrag til d. 1. april. - Jeg havde håbet på januar/februar, som de først snakkede om. Nå, men hvorom alting er, så bliver den "gamle/nye" computer opgraderet/udskiftet, så den kan trække spillet Diablo III, som udkommer i 2012 og så håber jeg naturligvis, at det ikke er harddisken, der er gået. 

Derudover får jeg installeret trådløst netværk, så jeg ikke skal sidde eet bestemt sted med den bærbare, når jeg vil på nettet. Kunne da godt forestille mig en gang at sidde ude på terrassen og være på nettet, når jeg holder pause, nu hvor jeg alligevel har været nødt til at anskaffe mig en bærbar.

HÅNDARBEJDE: Det er ikke fordi jeg har fået lavet så meget håndarbejde i år. I hvert fald ikke den slags håndarbejde, der foregår med nål og tråd. Et par puder blev det dog til. Den sidste af slagsen blev færdig går aftes! De mangler dog stadig at blive monteret, men det er det mindste arbejde. Det er selve broderierne, der tager længst tid.

HAVEN: Der er ingen tvivl om, hvad der har fyldt allermest i mit liv de første mange måneder af 2011; min HAVE og det er ikke småting, hvad jeg har nået derude i løbet af sæsonen og jeg har mindst lige så mange ideer til næste sæson, hvor der heldigvis bliver mindre "kedeligt arbejde"....det er nemlig begrænset, hvor meget græs, jeg skal have fjernet - tog den største del i år. ...og nu er jeg så nået til vejs ende med denne status og vil slutte med at ønske jer alle

et dejligt 2012.



 Felix og Quintus fik lov til at hygge med den udtjente papirguirlande her til formiddag...det var mægtig sjovt ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar