lørdag den 6. april 2013

En lørdag i havens tegn

Selvom jeg har fået mig et lettere hold i ryggen, skal det sørme ikke afholde mig fra (næsten) kun at beskæftige mig med min yndlingshobby i dag. Fysisk arbejde kan det dog ikke rigtig blive til, men der er jo mange andre måder at "have-nørde" på..

Først var jeg en tur på biblioteket og proviantere lidt læsestof:


Egentlig skulle jeg bare hente "Er du i tvivl, så klip" - men der røg lige et par bøger med i tasken :)

Dernæst gik turen til en af de lokale planteskoler, hvor der var forårs-åbning i dag. Det laver jeg et separat indlæg om senere i dag.


 Naturligvis tog jeg ikke tomhændet derfra; der røg en enkelt clematis i (cykel)kurven og 10 hornvioler.

Jeg er forøvrigt helt holdt op med at købe stedmoderblomster. Jeg kan meget bedre lide hornviolerne.

De sår sig godt nok som ukrudt - men spirerne er nemme at genkende - og så kan de jo altid flyttes til et mere egnet sted.

Vel hjemme igen gik jeg lige en tur i haven med min nye telefons kamera og det tager vist ikke dårligere billeder end min tidligere telefon. (For tekniknørderne: Før HTC Incredible S - nu HTC One SV)...


...og kunne nyde synet af flere og flere udsprungne krokus.
En enkelt bi fløj lystigt summende rundt mellem blomsterne - skønt syn :)


For det så ikke skal være løgn, fandt jeg sørme også det nye "HAVEN" i postkassen :) - så er det jo lige før man glemmer at være lockoutet!

Vender tilbage senere i dag med indlægget om planteskolen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar