søndag den 5. oktober 2014

Oprydning i køkkenhaveafdelingen....anden del

I dag måtte jeg arbejde selv i køkkenhaveafdelingen, da manden havde andre ærinder at klare.

Synes ikke jeg nåede særlig meget, men lidt er jo bedre end ingenting - og rent tidsmæssigt tog det nu adskillige timer...4-5 timer brugte jeg.

Flisegangen er blevet luget...hvilket pyntede ganske enormt!


De sidste spande med tulipan- og krokusløg (der har stået i højbedene)  er blevet tømt og løgene puttet i potter/tønder. Nu er jeg ret sikker på, der ikke gemmer sig flere spande/potter med "gamle løg" - det er virkelig skønt endelig at have fået dem lagt i krukker.

Om 8-10 dage kommer mine 445 løg fra bulbi, så er det godt at have fået lagt alle andre løg inden. (Okay, mangler faktisk at få lagt nogle allium...men dem vil jeg gerne have i et bed, skal bare lige finde pladsen først ;) !)

Disse to tønder, som jeg vist har haft i 10-11 år, er blevet flyttet hen ved siden af regnvandstønden, hvor de står rigtig godt i forhold til deres tidligere plads.

Der er lagt løg i begge to og så tænker jeg at blomsterkarse skal afløse, når løgene begynder at visne ned.


Jeg fik fyldt et par krukker mere med løg og fik flyttet de færdige krukker om til indgangsstien, så de er klar til foråret.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar