onsdag den 1. oktober 2014

Pakke fra Thyboesminde Stauder

Så kom de stauder jeg havde bestilt i sidste uge hos Thyboesminde Stauder.


Det er som sagt første gang jeg har bestilt stauder via nettet, men de ser nu ud til at have klaret turen fint. Et par af dem var kun svagt fugtige, men det er der jo råd for :)


De to nye storkenæb ovenfor.
Mandstro og tidsel nedenfor.


Nu står alle syv stauder i en flamingokasse og drikker vand :)


Regner med at få dem plantet ud i løbet af weekenden. Skal lige finde plads til dem først ;)

Stauderne er:

2 Eryngium planum 'Blue Hobbit'
2 Eryngium planum 'Silver Salentino
1 Geranium maculatum 'Ginette' 

1 Cirsium rivulare 'Atropurpureum'
1 Geranium ibericum 'Ushguli Grijs'

Her til sidst et par fotos af haven, der begynder at antage efterårsfarver...


De gule clematis blomstrer stadig helt vildt - skønt :)


Der kommer dog også en anden storblomstrende clematis, som jeg ikke kender navnet på...jeg mindes ikke at have plantet den (den har jo lyserødt skær!)...men hvordan skulle den ellers dukke op?


Der blev fejet så sent som i søndags...men vi skal på den igen.  (Der skal atter fejes rønnebær op!)

2 kommentarer:

  1. Spennende pakke i posten! Her er det løk som gjelder akkurat nå :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er klart den mest spændende form for pakke; når der er noget til haven i :)

      Mine løg fra bulbi ankommer i løbet af uge 42...så der får jeg igen en dejlig pakke :)

      Slet