fredag den 21. marts 2008

Gode ideer modtages med tak

Jeg går som sagt og spekulerer på, hvordan jeg kan få indrettet mit "nye bed", så det både er nemt at komme til at luge - også øverst oppe - og samtidig også ser pænt ud.

Jeg synes ikke rigtig, jeg kommer nogle vegne, og det er her du kommer ind i billedet. Det kunne jo tænkes, at du havde en aldeles fantastisk ide?! :o) Som sagt, så bliver første opgave at få fjernet svelletrappen og så er der ellers "frit valg på alle hylder".

Sådan ser det ud lige nu: Svelletrappens nederste del og krydderurtebedet til venstre, omkranset af sten.

På næste billede kan man (næsten) se hele det område, det drejer sig om; til venstre det øverste af krydderurtebedet.

Under trappen er der ingenting, udover træflis. Jeg plejer dog at så tallerkensmækkere på området, men ellers at holde det frit, fordi der altid skal vandes. Under ukrudtet til højre anes svelletrappen. Det er den, der skal væk - helt op til lågen.

 

Egentlig har jeg ikke det store behov for et større krydderurtebed. De krydderurter jeg bruger mest af (rosmarin, timian, persille, purløg og dild) foretrækker jeg alligevel at have i krukker på terassen.

 Jeg skal såmænd nok finde ud af at "putte planter i jorden" - men jeg synes, det er rigtig svært at finde en "minitrappeløsning", så det også er muligt at gå op på "toppen", selvom jorden er våd. Jeg forestiller mig, at det nuværende krydderurtebed kan flyttes helt op (incl. stenene, der holder på jorden) - det burde give noget mere plads til blomster/løgplanter i nederste etage...?

Men "trappeløsningen" er mig stadig noget af en gåde. Lad mig endelig høre, hvis du har en god ide?! Også gerne noget "helt andet". Jo flere ideer, jo bedre. :o) På forhånd tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar