lørdag den 23. maj 2009

Akeleje

2009-05-23 12:03:52 2009-05-23 10:03:52 Nu jeg alligevel havde kameraet fremme for at forevige mine indkøb, smuttede jeg også lige en tur udenfor. Jeg har efterhånden pænt mange akelejer i haven og især er jeg vild med denne mørkelilla af slagsen. Jeg synes, den er umanerlig køn og med mit nye kamera, er det jo ingen sag at få taget et ordentlig billede af den.

 

 En anden blomst, der også ser dejlig ud, er rosmarinens bette lyseblå blomst.

 

 Jeg elsker synet, duften og smagen af rosmarin og når den så ovenikøbet er begyndt at blomstre, selvom den ikke havde det for godt i vinters - jeg troede en overgang den ville gå ud - så kan jeg ikke blive andet end glad :o) Jo, det er i sandhed en dejlig tid, når det er nok bare at træde to skridt udenfor døren - og så blive mødt af så kønt et syn. Maj måned er ubetinget min yndlingsmåned - fulgt tæt af juni, juli og august :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar