mandag den 25. maj 2009

Som det dog dufter...!

2009-05-25 18:20:25 2009-05-25 16:20:25 Jeg fik købt lidt rigeligt med tomater i lørdags, men så var det min mor gav mig en god ide, da hun var her i går. Godt nok ved jeg ikke, om jeg har husket at få alt med, men det er sådan set også helt ligegyldigt, for jeg skal da lige love for det dufter himmelsk, hver gang jeg træder ud i mit køkken her til aften. Jeg skar 6 pænt store, nye kartofler i både og halverede 2-3 håndfulde cherrytomater. Begge dele lagde jeg i en plasticpose og så dryssede jeg en pæn portion friskhakkede krydderurter fra terrassen (Persille, dild, purløg, timian og rosmarin) ned over. Desuden salt og peber samt et skvæt olie. Posen blev lukket og det hele rystet godt sammen.

 

Efter en god rystetur blev posens indhold hældt over i en bradepande:

 

 Dernæst i ovnen, ca. 170 grader. Jeg ved ikke helt hvorlænge det skal have, men kartoflerne skal jo ihvertfald være færdige, før det kan spises. Efter 45 minutter så retten således ud - og det er lige før man kan dufte det, synes jeg.

 

Kartoflerne mangler stadig lidt, så nu har jeg stillet køkkenuret på 20 min. mere - så må vi se. Når kartoflerne er færdige, har jeg tænkt mig at hælde lidt forskellig reven ost (Pecorino og cheddar) på - i hvert sit hjørne, bare for at se, hvad der smager bedst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar