søndag den 20. januar 2013

Lidt før- og efterbilleder

Sådan en søndag aften, hvor jeg har et akut anfald af have-abstinenser, er det jo rart at kunne gå tilbage og se hvor meget, jeg faktisk har nået at lave i løbet af mine første to år som haveejer.

Først surbundsbedet.

I april 2011 var her blot en græsplæne - hvor bedet er blevet markeret ved at trække en kultivator igennem græsset.



I midten af september 2012 så surbundsbedet således ud (Foto taget fra anden vinkel, men forskellen er ganske tydelig)



Siden september har jeg lagt en del løg i bedet også, så er spændt på, hvordan det vil se ud til foråret.

Udover anlæggelsen af surbundsbedet, er græsplænen også forsvundet og i stedet har jeg fået fire højbede - og så lagt skærver (to tons - det var dælme hårdt arbejde!).

Skærverne er altså sorte, men de er stadig(!) så støvede, at de ser grå ud...kan håbe at sneen får vasket noget af støvet af.

Så er der "De blå bed" og bagerst "Flammebedet".

Der er ikke meget at se på det første billede her, som jeg tog en af de første gange jeg så huset. Det har været enten d. 29.10.10 eller 2.11.10



I april 2011 fik jeg så leveret 196 buksbomplanter og så blev der ellers plantet hæk!

Mange undrede sig over "hækken i midten" og rystede på hovedet - men jeg havde altså en plan inde i hovedet, det tog bare noget tid at få den virkeliggjort, eftersom det er hårdt og tungt arbejde at fjerne græs fra lerjord.



Halvandet år efter rystede de selvsamme mennesker ikke på hovedet mere, for nu kunne de jo se ideen ;)

Som det sikkert bemærkes, er haven også blevet kattesikret. Plankeværk og vinkler skal males grønne til foråret.


Der kommer til at ske nogle småjusteringer af hækken i den kommende sæson (hvis ryggen ellers vil!) og også i bedene, men mere om det, når jeg kommer så langt.

Under alle omstændigheder var dette blogindlæg lige hvad jeg trængte til - i hvert fald er have-abstinenser-anfaldet faldet til ro ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar