tirsdag den 24. februar 2004

Hele fem gange på en dag....

...det lyder jo nærmest som et meget lykkeligt forhold *G*, men drejer sig nu om noget så prosaisk som bilister på de danske veje...

 I dag oplevede jeg, som overskriften antyder, hele 5 (f-e-m!) gange at blive overhalet af bilister, der "Havde meget travlt og åbenbart anså sig selv som værende en V.I.P. for hvem Færdselsloven ikke gælder..." eftersom de alle overhalede hvor der faktisk var DOBBELT OPTRUKKENT!!

Sidste eksempel var, da jeg næsten var nået hjem, og hun (bilisten, som forøvrigt var blondine *GG*) kørte hm.....skal vi sige temmelig "raskt"; Hun skulle lige til at overhale mig, på trods af dobbelt optrukkent, da hun hurtigt måtte trække ind bag mig, da der - til stor irritation for madammen - tillod sig at komme modkørende biler - "Hvad i ALVERDEN er meningen, når hun nu lige skulle til at overhale den der pokkers knallert?"

 Så snart de der "irriterende modkørende bilister" var væk, gassede hun op og foretog en temmelig hasarderet overhaling i et sving....hvor der selvfølgelig også var dobbelt optrukkent!! Tænk, hvis der var kommet en modkørende bil i samme hastighed (vil skyde på min. 90 et sted hvor højest tilladte hastighed var 70!)

Så er jeg alvorligt bange for at der var sket et sammenstød af dimensioner......og jeg ville være endt temmelig sammenkrøllet....medmindre jeg ville have nået at køre i - den temmelig dybe - grøft med et formodentligt lige så slemt resultat til følge. Hyggelige udsigter!

 Derfor mener jeg, at det her må være på sin plads lige at citere fra færdselsloven ang. placeringen af 45knallerter: "En knallert45 skal under kørsel følge reglerne for motorcykel. Ved parkering følges reglerne for cykel"

Det betyder, "kære VIP-bilister", at I bare skal forestille jer et tohjulet køretøj med nummerplade, som en "bil", og overhale derefter ;o))

Jeg er udmærket klar over at en hel del bilister slet ikke kender til ovenstående og derfor giver udtryk for deres mishag med ens tilstedeværelse i trafikken, ved at foretage hasarderede overhalinger (som tidligere nævnt), ved at dytte vredt samtidig med overhalingen, ved at forsøge at "presse" en ud i grøften og hvad de ellers kan finde på af uhyrligheder.

Sålænge Færdselsloven ikke bliver ændret på dette punkt, tja hvorfor bliver I så ved med at blive så irriterede? I kommer alligevel sjældent hurtigere frem :o)

 Utallige er de gange hvor jeg er blevet overhalet af en "VIPbillist", for derefter kort tid efter at holde lige bag vedkommende, fordi der er rødt lys *GGG*

For god ordens skyld skal lige nævnes at jeg da trækker ud til højre, hvis vognbanen er bred nok til at jeg kan være der uden at komme i fare. Dette er dog ikke altid tilfældet og så er det sikrere for mig at blive hvor jeg er (og da i særdeleshed når der ovenikøbet er dobbelt optrukkent!!)

Desuden kører jeg sjældent på veje, hvor jeg ikke kan følge med højest tilladte hastighed (kører jo ikke på hovedveje!) - det er bare YDERST sjældent at bilisterne overholder hastighedsbegrænsningen *G*

Til sidst vil jeg gerne foreslå at det bliver indført som et led i "pensum" for bilkørekort, at de vordende bilister også skal tilbringe 2-3 timer i trafikken på en knallert45 eller mc for den sags skyld *GG* Det ville nemlig - kan man da altid håbe - gøre dem til bedre trafikanter!

Nå, tid til BattleNet :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar