fredag den 4. juni 2004

Helt klart bedre end "Van Helsing"

...men der skal jo heller ikke så meget til...omend Van Helsing var ret lækker at se på :o)

Jeg har lige set "Underworld". En film om krigen mellem vampyrer og varulve.

Var temmelig skeptisk, eftersom jeg jo ikke var specielt begejstret over "Van Helsing" - og så vidt jeg ved, er kvindehovedrollen i begge film den samme skuespiller, men "Underworld" er meget bedre!!

Grunden til jeg bedre kunne lide denne film var klart HISTORIEN.
Jeg er vild med sådanne historier, hvor kimen til det aktuelle problem er at finde i gruppernes fortid, eller i deres sagn/myter....og i særdeleshed, når historien holder hele vejen....!

Skulle lige vænne mig til at se udødelige bruge computer, biler, skydevåben og laboratorier, men selvfølgelig følger sådanne individer vel også med tiden *G*

Flere gange under filmen kom jeg til at tænke på PCspillet "Vampire - The Masquerade - Redemption", selvom der ikke er varulve i det spil.

Formodentlig fordi der også er krig i spillet, dog med andre vampyrklaner. Hm....tror snart jeg vil spille det igen, er over to år siden.

Nå, men det var en sidebemærkning...

Sålænge jeg kan huske tilbage har jeg været fascineret af "gys og gru", og i løbet af de sidste par år er jeg blevet mere og mere bidt...(ehm!) af vampyrer.

Det hænger måske sammen med at jeg, da jeg var i Dublin i foråret 2000, i min jagt på mulige tekster til min engelskundervisning, og gerne "anderledes" tekster, faldt over en hel vampyrsaga. Godt nok er den skrevet mest til teenagere, men den er dælme GOD!

Jeg snakker selvfølgelig om Darren Shans "The Vampire's Assistant". Der er foreløbigt udgivet 11 bøger (den 12. på vej) ud af de 24, der er planlagt. I den er der forøvrigt også en blodig krig mellem vampyrer og varulve!

Har lige bestilt nr. 10 og 11 via Amazon, da de slet ikke sælges herhjemme og jeg ikke lige kender nogen, der skal en tur til England/Irland indenfor de næste par uger.

Så, når jeg er færdig med "Regulatorerne" af Stephen King, tror jeg det er på tide at få genlæst de første 9 bøger i Darren Shan sagaen...selvom jeg ikke er sikker på jeg kan lade bog 10 og 11 ligge indtil jeg har læst de forgående 9 - er nødt til at vide, hvordan det går, for slutningen i bog 9 var en slutning, der RÅBTE på en fortsættelse...

Apropos cliffhangers; På Amazon så jeg forøvrigt at "Song of Susannah" (6. bog i The Dark Tower serien) er lige på trapperne....uh, den glæder jeg mig for vildt til at læse, da 5. bog "Wolves of the Callah" osse sluttede så man sad tilbage med et "Neeeeeeej.....den kan da ikke slutte nu.....aj, hvor er det bare for meget!!"

Nå - må hellere se snart at komme i seng, skal meget tidligt op i morgen...HURRA, HURRA :o)

Er du fascineret af vampyrer, varulve etc. eller siger det dig intet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar