torsdag den 3. juni 2004

....og muserne kiggede sandelig forbi....

....så sprøde radiser virker altså også som lokkemad. Tak for hjælpen, Mona :)

Der er åbenbart ingen grænser for hvad man kan foretage sig om natten.

Tror jeg skal til at holde op med at se nyheder....for de kan da give de mest sindssyge drømme. Husker ikke om det var nyhederne i går eller i forgårs, der fortalte om elektriske cykler på fremmarch i Kina, tror jeg det var, i hvert fald i Østen, men det er egentlig også fuldstændig ligegyldigt, for det her handler om min drøm, foranlediget af det indslag.

Faktum er at jeg sidste nat pludselig var ejer af en sådan elektrisk cykel. Det var dog ikke en ganske almindelig cykel.......skulle det vise sig.

Jeg cyklede rundt på den i nogle gader jeg slet ikke kendte - Nå ja, cykle er vel så meget sagt, eftersom cyklen var elektrisk, men trådte da let i pedalerne, kan jeg huske :) - til gengæld var fornemmelsen af "næsten-lige-ved-at-blive-påkørt-af-en-madkasse" temmelig bekendt, men også i drømme lykkedes det mig at undvige ;o)

Nå, men lige pludselig befandt jeg mig så ude på landet - ret praktisk, da det er her jeg bor. Skønt omgivelserne nu ikke så særlig bekendte ud, så kendte jeg alligevel vejen :)

Jeg cyklede så rundt og nærmede mig en mark...og så var det min cykel viste sig fra sin mere specielle side.....af uransagelige årsager begyndte den pludselig at stige til vejrs.....og inden jeg havde fået set mig om, cyklede jeg omkring i 40-50 meters højde!

Mand, for et overblik man fik!!

Jeg cyklede rundt oppe i luften i et pænt stykke tid, og fandt det ikke spor mærkeligt, syntes bare det var fedt at lige min cykel havde den særlige egenskab.

Ikke et eneste sekund spekulerede jeg over at jeg da ellers har tendens til højdeskræk. Meget mærkelig drøm.

Det mest underlige skete dog, da jeg blev træt af at cykle rundt deroppe i de højere luftlag - og begyndte at overveje at komme ned på jorden igen. Batteriet skulle vel for pokker også snart lades op igen *G*

Det allernemmeste ville jo være at sætte snuden mod jorden og så komme ned den vej....men ikke på vilkår om jeg kunne drømme (haha) om at vælge den løsning.

Valget faldt - temmelig pludseligt - på en noget anderledes nedstigning. Kom nemlig forbi en af de der gammeldags træstamme-telefonpæle (godt nok en del højere end normalt) og vupti hoppede jeg fra cyklen og over på stammen, hvorefter jeg kurede de mange meter ned......for bare at opdage at cyklen allerede var nået uskadt ned på jorden og stod og ventede på mig!!??!

Efter sådan en drøm overvejer jeg alvorligt at tage en pause fra nyhedskiggeriet....på den anden side.....sålænge jeg bare drømmer om sådanne sjove ting, så går det nok.....det ville da først blive bekymrende hvis jeg begyndte at drømme om politikere....så ville jeg da straks holde op medat læse/se nyheder...!!

Hvad drømmer DU af underlige drømme?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar