torsdag den 10. juni 2004

Jeg bliver Rasmus Modsat, når ....

...folk fortæller mig, hvordan jeg "bør tænke" eller hvad jeg "bør gøre".

F.eks. i forbindelse med det tilstundende EU-Parlamentsvalg.

Det er ingen hemmelighed at Parlamentsvalget ikke interesserer mig synderligt; jeg gider i hvert fald ikke bruge tid på diverse fjernsynsudsendelser og høre på de håbefulde kandidater og netop af samme grund, kan jeg denne gang stemme totalt rationelt, nå ja...næsten :o)

Jeg har dog brugt tid på at finde ud af, hvem der helt konkret matcher mine holdninger bedst, og selvom jeg havde besluttet på forhånd at tage resultatet til efterretning, var det da en stor lettelse at opdage, jeg slet ikke var enig med en eneste kandidat fra venstrefløjen :o)

Apropos venstrefløjen, så er det helt fint med mig at alle ikke har den samme mening som mig - det ville da være et trist samfund, hvis alle tænkte ens(rettet) :o)

Det ville dog være ønskeligt - omend utopisk - at kunne slippe for diverse tilsvininger fra folk på venstrefløjen, der ikke kan/vil acceptere man stemmer anderledes end dem :) (borgerligt)

På den anden side, tja...så har den slags tilsvininger den stik modsatte effekt på mig (dér har vi den kære Rasmus) - jeg bliver (atter) bekræftet i, at jeg stemmer aldeles korrekt ;o)

For lige af afslutte Parlamentsvalget, så har jeg endnu ikke besluttet mig 100%, jeg mangler lige at få undersøgt, hvem af de tilbageværende, mulige kandidater, der vil arbejde mest for lige præcis en af mine store lidenskaber (hvis ikke den største...) før jeg beslutter mig.

Hvornår bliver DU Rasmus Modsat?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar