tirsdag den 21. juni 2005

Hvor ER det bare typisk mig!

At blive grebet af begyndende rejsefeber allerede flere uger før jeg skal på den tidligere omtalte 2-dages tur til Vest-Sverige *G*

 Fra jeg var 10-11 år gammel har jeg altid været meget glad for kort, altså vejkort/turistkort :o) F.eks. da familien i 1978 havde været på en 3 ugers ferie i det, der dengang stadig hed Jugoslavien, var noget af det første jeg gjorde, da vi var hjemme igen at indtegne hele vores rute på et stort kort over landet. 

Tendensen har jeg stadig - bare se under Motorcykler og turen d. 14. juni 2005 *G* Derfor har jeg også tilbragt en rum tid i dag med et gammelt nummer af Touring Nyt (5/03 indeholder en beskrivelse af netop det område vi skal se) samt et kort over området og fulgt med på kortet, mens jeg læste.

 Een ting er altså min lille "mani" med kort, en anden ting er at jeg, så længe jeg kan huske, har læst en del om det sted jeg skulle hen, enten i form af deciderede rejsebøger, eller diverse brochurer, før jeg tog afsted.

 Jeg kan sagtens køre en spontan tur "ud i det blå" - men på sådan en tidsbegrænset tur som den kommende til Vest-Sverige, ved jeg bare, at jeg får meget mere ud af turen, hvis jeg på forhånd har sat mig lidt ind i områdets seværdigheder, anbefalelsesværdige spisesteder (Er jo ret glad for god mad *G*) og steder man bare bør se.

 Derfor går jeg nu også og ser frem til den "Vest-Sverige-pakke" jeg har bestilt hos Det Svenske Turistkontor i dag :o) Selvfølgelig bliver der også surfet flittigt efter oplysninger på nettet :o)

 Ih, hvor jeg - de næste par dage/uger - skal læse og planlægge ruter - på trods af den meget begrænsede tid vi faktisk har til rådighed *G*

 Af samme grund er jeg også begyndt at overveje, om ikke det ville være smartere at tage færgen Helsingør-Helsingborg i stedet for Øresundsbroen...det burde vel give os lidt ekstra tid?

Hvordan har du det med ferieplanlægning?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar