fredag den 13. maj 2011

Det bugter sig i bakkedal....

Okay, godt nok ligger havens "bakke" (Den tue jeg selv har lavet med overskudsjord) nærmest i den anden ende af haven, men sætningen dukkede nu alligevel op i mine tanker, da jeg inspicerede hvordan mit arbejde med at sætte flere mursten til kanten rundt om surbundsbedet* skred fremad
Det bugter sig i bakkedal.... K*** hvor ser det hjemmelavet ud....!
Men hvorom alting er, så bliver det nu ikke ret meget anderledes.Sådan er det, når man ikke har råd til at betale folk til at gøre det hårde arbejde og man desuden aldrig har prøvet sådan noget før.

Når jeg en gang har fået sat alle stenene og gennemgår hele kanten (påfyldning af jord/sand langs stenene) så håber jeg dog det bliver bare en smule mere "lige".

 

 Som det ses ganske tydeligt, ligner min have noget der er løgn med haveaffald, krukker, sten etc i et virvar, men til gengæld sker der noget derude, måske ikke dag for dag, men så ihvertfald uge for uge. 

Når jeg kigger på billeder, der er bare to måneder gamle, eller fjernede det første græs, så er det helt vildt, hvor meget der er sket i haven.

 *Er endnu ikke et sådant, kun rhododendron og hortensiaen står i spagnum - men når jeg en gang får kørt temmelig mange sække spagnum hjem, så bliver det til et sådant - og så kan jeg endelig få sat primula og hosta - og SÅ er bedet færdigt. 

Det glæder jeg mig til. Lige nu har jeg temmelig mange haveprojekter i gang og det bliver nu rart efterhånden at kunne krydse dem af som gennemførte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar