søndag den 22. maj 2011

Drukner da snart i lyserødt...argh!

Jeg har haft mistanken et stykke tid - og her til formiddag blev den kun bekræftet endnu en gang; den tidligere ejer af haven her, må have været helt afsindig glad for lyserød...!

Allerede for et stykke tid siden, kunne jeg godt se, hvor det jo nok bare hen med min dværgsyren, sådan rent farvemæssigt:

...og ganske rigtigt, her til formiddag, var den der så:

 Misforstå mig korrekt; jeg kan godt lide lyserøde blomster - med måde - men behøver altså ikke mere lyserødt nu. Med den farve står busken også helt forkert; den står bagerst i det, der skal være mit "sølvbed" - men flytte den hverken kan eller vil jeg. Den er jo pæn - trods alt ;o)

 Synes også min først-udsprungne akeleje er smuk -



 - men jeg kan nu bedre lide akelejer i andre farver. Håber ikke disse snyder mig og pludselig vælger også bliver lyserøde....så hiver jeg dem sgi op! ;o)





 Selv den rhododendron jeg har købt som HVID er gået hen og blevet lyserød....!



 Min mor købte forøvrigt også en hvid - som også er blevet lyserød...!
 

 Så kan jeg nu bedre lide de såkaldte "blå" rhododendron jeg købte samtidig:





 Næ, lyserød har jeg godt nok et ambivalent forhold til.

Jeg vil til hver en tid foretrække de skrappe pangfarver (gul, orange og rød) fremfor lyserødt. Lyserødt er forøvrigt den eneste farve jeg har sådan et elsker/hader-forhold til.

Jeg har jo f.eks. selv valgt at købe rosen "New Dawn", selvom jeg udmærket ved hvilken farve den har...!

Hvad angår mit "lyserøde" bed, så har jeg besluttet, at jeg bliver nødt til at have andre farveklatter der også - for ellers kan jeg næppe holde bedet ud. Har allerede sat nogle katteurt der, så der kommer lidt blåt. Gladiolus lagde jeg der også i går - men det var nu mere af nød end fordi de skal være der permanent. (De skal under alle omstændigheder op til efteråret - og sorteres i farver..!)

Jeg håber ikke der kommer ret mange flere lyserøde overraskelser, omend jeg da frygter lidt at min hybenrose også er lyserød....men håber nu stadig at den mere er ovre i den skrigende cerisefarve.

 Den har forøvrigt haft ualmindelig godt af at blive skåret så kraftigt ned - den var så grim og ranglet - og nu er den så tæt og busket :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar