søndag den 1. maj 2011

Så går den ikke længere

Ævs - ikke mere havearbejde i dag, for nu skal jeg altså i gang med at rette stile....*mumle, mumle* Nåede ikke, som tidligere spået, at få ordnet "bakken", men til gengæld har jeg fået luget mellem fliserne på terrassen og vasket stole og borde af, så terrassen nu er fuldt "funktionsdygtig" :o)

De indkøbte clematis og roser er også blevet plantet - og det var ikke altid lige nemt...! Ved den ene bue var (ler)jorden så hård, at jeg ikke kunne stikke spaden mere end 1-2 cm ned...ergo måtte jeg først blødgøre jorden med vand.... og så ellers vente, for vandet havde noget besvær med at sive ned igennem jorden.

 

 Det tog en evighed - for nu at sige det mildt. Brugte ventetiden på at plante de to roser og to clematis....og så vendte jeg tilbage til det genstridige sted - og lykkedes det at få den sidste clematis i jorden.

 

 Nu mangler jeg så bare at finde noget at plante omkring clematissernes rødder, da de ikke kan lide sol. Nogle gode ideer? Jeg har overvejet katteurt eller jordbær (Begge har jeg jo så rigeligt af) eller kærmindesøster. Efter plantningen gik jeg en hurtig tur med kameraet - nu varer det ikke længe inden mine allium springer helt ud:

 



Storkonvallen er der næsten:
 

 ...og nu skal jeg altså rette stile....argh.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar