tirsdag den 24. februar 2015

Lidt oprydning/klargøring - og en glædelig overraskelse

Først lige et billede af mine to sorte tønder, hvor krokus 'Creme Beauty' nu begynder at sprede gul glæde :)


Vejrmæssigt begyndte dagen ellers så smukt og dejligt med solskin. Det varede dog kun til middagstid, så var det skyet til igen.

Ikke desto mindre trængte jeg så meget til frisk luft, da jeg kom hjem, at jeg lige nappede 1½ times tid udendørs. Denne gang i køkkenhaveafdelingen, hvor jeg - langt om længe - fik ordnet mit plantebord.

Ikke mindst fik jeg kyle en del gamle og ødelagte plasticpotter ud.

Bordet er stadig rodet, men nu har jeg i det mindste fået samlet alle de tomme potter, istedet for de lå og flød rundt omkring (p.g.a. tidligere blæsevejr)

Nu er der nemlig gjort klar til, at vi kan gå i gang med at fjerne skærverne, så jeg kan få lagt fliser og chaussesten.


Bag haveskuret ser der herrens ud, så jeg glæder mig voldsomt til der bliver lagt betonfliser og skuret bliver malet sort. Plankeværket skal også males, det skal være mørkegrønt. Det kommer til at pynte så meget.


Lige før jeg gik ind i varmen kiggede jeg - for 117. gang siden efteråret - i den mistbænk, hvor jeg har sået stauder...og halløj! Hvad skuede mit øje? Der var intet at se i forgårs :)

De bittesmå grønne kimplanter er sørme en hvid Heuchera, der spirer.

10 kommentarer:

  1. Dejligt med den slags overraskelser.

    SvarSlet
  2. Det ser da dejligt ud med de sartgule krokus i olietønderne.
    Ja, skøn overraskelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for 'Creme beauty' krokusén. mener jeg lagde 200-250 for et par år siden :)

      Slet
  3. Dejlige tønder du har - de kommer virkelig til at gi' farve i haven når alle dine krokus springer ud.
    Kan godt forstå du glæder dig til at få skærverne skiftet ud med fliser og chaussesten - det bliver flot.
    God aften.
    Anit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk nogle gamle "sæbe/shampootønder" som min mors mand tog med sig hjem fra jobbet. Jeg fik så to og er meget glad for dem. Det er egentlig ikke meningen, der (kun) skal være krokus i dem, så når jeg en gang mangler et haveprojekt (!!) så bliver det at omplante dem...overvejer hosta, da den fint kan gå sammen med krokus...og hosta er så smuk.

      Slet
  4. Anonym21.28

    Det er nogle smukke krokus. Jeg er ret vild med farven! Spændende med de små spirer. Det er da et mirakel at der kan komme en hel plante ud af et lille frø :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det der med at små frø kan blive til så store planter er stadig fascinerende for mig :)

      Slet
  5. Skønt med sådan en stor samlet gul glæde:-) og dejligt med sådan en overraskelse, utroligt hvad der kan ske på på få dage, nærmest et mirakel!
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. det er nogle dejlige krokus at se på. har dem også andre steder i haven - i mindre grupper. De lyser fint op alle vegne.

      Slet