mandag den 2. februar 2015

Gourmetaften

En ny tradition er opstået:

Hver 3./4. måned mødes vi med et vennepar - på skift hos hinanden - til "gourmetaften".

De første to gange har hun (=de) stået for forret og hovedret, mens jeg (=vi) har stået for dessert og en kage.

Jeg kan godt lave mad, men er bedre til at bage/lave desserter og hun har det lige omvendt, så det var jo nemt at beslutte, hvem der lavede hvad.

Næste gang bytter vi dog....det bliver en udfordring for os begge. Ingen tvivl om det!

Nå, men for at vende tilbage til vores gourmetaften i lørdags, så var det helt sjovt at overlade sit køkken til en anden og bare slappe af og vente på vi skulle spise.

Jeg havde nemlig dagen i forvejen bagt det jeg skulle; marmorkage til eftermiddagskaffen og en citron-cheesecake med hvid chokolade til dessert.

Et par billeder fra i lørdags:

Lammerullen forberedes

Så er den klar


Aftenens menu

1. forret: Grøntsags-urtesuppe bl.a. med gulerod, pastinak, spidskommen, kanel...m.m. Dertil ristede nødder og brød.



2. forret: Reje-et-eller-andet med spinatblade



Hovedret: Lammerulle med syrlig kartoffelsalat m/bacon. Dertil salat med rå porrer, løg, kål



Dessert: Citron-cheesecake med hvid chokolade


Vi synes det er hyggeligt med sådan en aften og jeg er allerede gået i tænkeboks mht. næste gang, hvor det jo er mig, der skal lave forret og hovedret...!

Jeg er ret sikker på det bliver noget "italiensk-inspireret" mad, så jeg ikke føler mig helt på glatis, men kan godt mærke jeg føler mig mere usikker, end hvis jeg skulle lave dessert og kage.... Haha, men det er jo sundt med den slags "benspænd" - og også lidt sjovt.

P.S. Mændenes job er at sørge for drikkevarer - det klarer de til UG ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar