lørdag den 28. februar 2015

Atju, snøft, snif...

Det er godt nok en voldsom forkølelse jeg har pådraget mig denne gang. Jeg er efterladt med nærmest ingen energi og en heftig trang til at sove det meste af tiden.

Derfor har vi heller ikke fået lavet ret meget udendørs idag - på trods af det gode, men kolde, vejr. Jeg har dog været lidt udenfor. Ca. halvanden time i alt var alt hvad jeg orkede, men lidt har jo også ret.

Mine 'Creme beauty'-krokus i tønderne havde åbnet sig i formiddags, da solen skinnede - på billedet er de dog ved at lukke sig igen.

Jeg fik givet min kompost-si to gange sort træbeskyttelse, så den kan komme i brug.
Lige så fik jeg endelig givet "pindene" til "clematis-stativet" den sidste gang grønne træbeskyttelse, så de kan blive sat op. (Begyndte vist sidste forår på det projekt, men glemte det så...)


Mens jeg langsommeligt stod og malede begyndte kæresten oprydningen af det store skur, så vi snart kan få den dybfryser, jeg har fablet om i snart mange år...!

Efter at have været ude en lille times tid var jeg alt for træt til at lave mere, så efter lidt frokost lagde jeg mig bare for at få en lille lur....jeg sov så i 2½ timer!

Da jeg var vågnet nogenlunde op igen, besluttede jeg mig for at gå udenfor igen, mens det stadig var lyst og se om jeg ikke kunne nå at plante et par clematis.

Jeg fik sat en 'Duchess of Edinburgh' (II) ved siden af 'Miss Bateman' (II) i det hvide bed.


Ligeså fik jeg sat 'Cyanea' (I) ved siden af den lille 'Cyanea' jeg havde i forvejen i det blå bed. Ved samme stativ satte jeg også 'White Swan'. (I)

Tidligere er jeg ikke gået op i beskæringsgrupperne for clematis, hvilket min 'Alpina' (I) har lidt under (=kun et par blomster allernederst) men den slags slendrian er det slut med nu. Derfor sørger jeg fra nu af for kun at plante clematis sammen, hvis de tilhører samme beskæringsgruppe, hvilket så betød at jeg lige måtte flytte 'Rouge Cardinal' (III) over ved siden af 'Ville de Lyon' (III) i det lyserøde bed.

Den stod tidligere sammen med en 'Vyvyan Penell' (II) - og det går jo virkelig ikke.
I stedet satte jeg en 'Niobe' (II) ved siden af 'Vyvyan' - og så var kæresten så sød at vande for mig, da jeg - igen - var blevet temmelig smadret.

Så, det var som sagt ikke fordi jeg fik lavet særlig meget i dag, men det gjorde nu godt med noget frisk luft. Ærgerligt de har lovet dårligt vejr imorgen.

Nu nærmer klokken sig 21.15 og jeg er - igen - træt, så det varer nok ikke længe før jeg kravler i seng og håber jeg har lidt mere energi i morgen, hvor vi gerne skulle i gang med oprydning af udestuen.

4 kommentarer:

  1. Det er da vist en værre omgang du der har fået, jeg håber du snart er i bedring. Flot at du trods alt fik klaret en del i haven og malet.
    Så nu håber vi på at metrologerne tager fejl og det også bliver solskin i morgen.
    Hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...det er der noget der tyder på....sådan noget øv.
      Hvis det ikke er bedre imorgen, må jeg jo nok forbi lægen.

      Slet
  2. Jeg er også imponeret over, så meget du klarede. Jeg synes altid, man har lyst til at lukke øjnene, når man er startet på en forkølelse, men sove har jeg svært ved. Frisk luft gør godt, så kan an da trække vejret sådan nogenlunde. Jeg har aldrig haft succes med at flytte rundt på clematis, men det lyder til, at det kan lade sig gøre.
    Jeg håber, du sover godt nu og er lidt mere frisk i morgen.
    God bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Set i bakspejlet (og hvor lidt jeg har orket i dag) så er jeg også en smule imponeret over hvad jeg nåede igår.
      Jeg kender fornemmelsen at man kun ønsker at lukke øjnene...den har jeg stadig, dog i mindre grad, i dag - på dag 5!
      Mht flytning af clematis, så håber jeg det går. Det er første gang jeg forsøger....og den omtalte plante blev først plantet for små 14 dage siden...så....dens rodnet var ikke så stort endnu. Ja, den havde vel knap nok fået fat endnu.

      Ellers må jeg trøste mig med den vist ikke var så dyr endda. Købte den i efteråret og den har bare stået i sin bette potte ubeskyttet på terrassen hele vinteren - og er stadig i live. Så, mon ikke den overlever flytningen? Jeg håber det.

      Slet