fredag den 13. februar 2015

Mildt i vejret? Ikke her :(

Kan flere steder læse, at folk har været i haven torsdag, nu vejret var så mildt...? Det har så ikke været på Stevns, for her var sørme ikke mildt.

Jeg opholdt mig nødigt udenfor i går, for det var bidende koldt, sådan helt ind til benet koldt....så havearbejde var udelukket.

Kun de ti minutter jeg stod i køkkenhaveafdelingen, godt pakket ind, for at tage nogle beslutninger omkring årets omlægningsarbejder, var hvad jeg fik af havearbejde igår.

Jeg har endnu ikke været udenfor i dag, men skyerne hænger grå og triste ned, så det ser ud til vejret er det samme i dag....

...Så er det jo ganske praktisk, jeg egentlig slet ikke har tid til at gå i haven i dag; vi skal nemlig tømme loftet!

Indtil videre har der kun været en gangbro deroppe, nu udvider vi med deciderede gulvplader i det ene "hjørne". Det er dog ikke meningen, at loftet skal bruges til at gemme alle mulige ting i flere år, vi udvider for at kunne holde gangbroen fri.

Samtlige kasser fra loftet plus alle kasserne fra skuret (Lige bortset fra julekasserne, som jeg jo lige har ordnet) skal forøvrigt sorteres i "gemmes-", "genbrug/gives væk/sælges-" og "transit"-kasser.*

Det bliver også rart at få fjernet alle de kasser fra skuret - så jeg snart - endelig - kan få mig den kummefryser derude, som jeg har fablet om i flere år efterhånden.

Det er sørme godt min vinterferie begyndte i går eftermiddags :)


Krokus - billede taget i går i bidende kulde, derfor en smule rystet.

*Transitkasse=  De ting du ikke lige kan finde ud af hvad der skal ske med; om de skal blive eller ud af huset. Du skriver så i din kalender, fx. et halvt år efter oprydningen, at det er tid til transitkasserne..

På den givne dato, skal du, inden du åbner kasserne, se om du overhovedet kan huske, hvad der ligger i dem. Det du kan huske må beholdes, resten skal ud. Det er da smart :)

4 kommentarer:

  1. Her er det også hunde hamrende koldt udenfor.
    Ja, det er smart med transitkasser. God fornøjse med oprydningen..jeg har lige været igennem det og hvor er det skønt bagefter.
    Og god vinterferie..husk nu også at slappe af.

    SvarSlet
  2. God arbejdslyst - det er sådan noget, som er dejligt at få gjort! Her er det også koldt, synes jeg - sådan vandkoldt! Jeg har i hvert fald ikke lyst til udendørs ophold længere end højst nødvendigt.

    SvarSlet
  3. Har lige tjekket termometeret....det viser -3 her kl. 10.30! Så tro pokker jeg synes der er køligt udenfor.

    SvarSlet
  4. Vi har en enkelt plusgrad, men du har ret, det er hundekoldt. Jeg gik lige en runde, dvs jeg nåede kun det halve, fingerne var ved at fryse af. Brrrrrrrr - det er bedre her ved brændeovnen.

    SvarSlet