søndag den 1. februar 2015

Tøj til prinsessen

Som nævnt forleden har jeg fået syet noget tøj til min niece. Dengang kunne jeg ikke vise billeder af det, da min svigerinde endnu ikke havde fået det. Jeg ved ikke, om de følger med på bloggen her jævnligt, men ingen grund til at risikere de så tøjet for tidligt :)

I går gav jeg svigerinden tøjet, så nu kan jeg vise billeder:

Først en kjole i "champignon-stof"...


...og samme kjolemodel i stof med små hvide stjerner på lyseblå bund. Blonden er kniplet af min farmor (som døde i 1970).

Hvis jeg ellers husker ret, er mønsteret fra Alt om Håndarbejde...1985 eller deromkring....men da det er et tidløst mønster kan det snildt bruges her i 2015 også.


Til sidst syede jeg så en lilla velourdragt. Mønsteret er fra samme blad. Jeg har altid været vild med lige præcis det mønster og har gennem tiden syet utallige sådanne buks+trøjesæt.

Jeg syr det af og til i andet stof end velour, det kan sagtens lade sig gøre, men sættet bliver ekstra lækkert i velour.


Svigerinden blev glad for det hele...men det var tydeligt at se, at "joggingdragten" var den hun var mest begejstret for.

Jeg har allerede næste syprojekt til prinsessen i hovedet, så må vi se, hvornår jeg får tid til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar