fredag den 23. februar 2007

En kær lille mus

2007-02-23 14:58:56 2007-02-23 12:58:56 Mens jeg stod og kiggede på fuglene i haven, opdagede jeg ud ad øjenkrogen en bevægelse helt nede ved jorden. Det viste sig at være en bette mus. Aner ikke hvilken art det er - gætter på markmus - så hvis du har forstand på mus, må du meget gerne fortælle mig, hvad det er for en. På forhånd tak. Nå, men jeg listede mig væk fra vinduet - fik fat i kameraet - og listede mig tilbage igen. Og det lykkedes mig som det kan ses, at få taget nogle billeder af den.

 





 Jeg synes, den ser ualmindelig nuttet ud, det synes jeg i det hele taget at de små mus gør. Nu er det jo så også ganske nemt at synes om sådan en bette størrelse, sålænge den befinder sig udenfor. Om jeg ville have det på samme måde, hvis den var indenfor, skal jeg lade være usagt. På den anden side; indendøre ville den ikke leve ret længe. Speedy er en super musefænger. Meget apropos Speedy, så lå han og hyggede med Capriccio på min dyne. Noget der sker yderst sjældent, da han (Speedy) foretrækker at sove alene (Lidt vildkat er man vel stadigvæk) og derfor glæder det mig også, at jeg fik det foreviget.
 

P.S. Nu er det begyndt at sne - forhåbentlig kommer der ikke klumper i strømmen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar