søndag den 25. februar 2007

Isfolkets magi

2007-02-25 15:50:20 2007-02-25 13:50:20 Det er nu 5. gang jeg er begyndt på "Isfolkets Saga" og selvom jeg kan huske indholdet af hver bog i store træk, så får det mig nu ikke til at stoppe med at læse. For hver gang jeg læser serien opdager jeg også større og mindre fejl, både tyrkfejl og faktuelle fejl, men det er ligemeget. Jeg er nemlig atter grebet af "Isfolkefeberen" og det undrer mig altså en smule; at jeg kan blive så grebet af det univers at jeg har meget svært ved at lægge en Isfolke-bog fra mig. Jeg mener, det er jo ikke første gang jeg læser den, vel?! Siden jeg læste serien sidst - for 2 år siden - er de faktisk begyndt at genudgive den - men sikke nogle priser; i gennemsnit 150,- pr. bog - og der er altså 47 bøger i serien! Det er over 7000 kroner! Godt nok er en del af mine bøger blevet lidt lasede efterhånden, de er jo paperback, men så må jeg bare lappe dem med noget tape. Jeg gider i hvert fald ikke investere i den nye udgave. Samtidig synes jeg dog, det er dejligt serien bliver genudgivet, så endnu flere kan lære sagaen at kende. De første fire bøger i serien kan forøvrigt lånes på biblioteket nu - dét er noget nyt. Tidligere var Isfolket vist ikke "lødige" nok. Nå, tilbage til sagaen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar