søndag den 10. februar 2013

2013 Planteliste

Februar 2013

Det slog mig lige, at det nok ikke ville være så tosset endda, hvis jeg begynder at lave en liste over nogle af de planter jeg har i haven.

Det ville være et for stort arbejde at notere alle de planter, der allerede er i haven, af den simple grund, at jeg ikke selv har plantet dem og derfor ikke nødvendigvis kender navnet.

Mine yndlingsplanter* skriver jeg dog på listen og så er ideen ellers, at jeg fremover skriver alle nyindkøb på listen.

TULIPANER


Navn

Anskaffelsestidspunkt/sted

Noter

Dasystemon ’Tarda’

september 2011 – Thyme’s


Little Beauty’

september 2011 – Thyme’s


’Black Parrot’

september 2011 – Thyme’s


‘Queen of Night’

september 2011 – Thyme’s


’Mount Tacoma’

september 2011 – Thyme’s


Triumph ’White dream’

september 2011 – Thyme’s


‘Don Quijotte’

september 2012 – Bulbi.nl
fejl

‘Helmar’

september 2012– Bulbi.nl


‘Willem van Oranje’

september 2012– Bulbi.nl


‘Queen of Night’

september 2012– Bulbi.nl
fejl

‘Spring Green’

september 2012– Bulbi.nl


‘Double Beauty of Apeldoorn

september 2012– Bulbi.nl

HEUCHERA


Navn

Anskaffelsestidspunkt/sted

Noter

’Plum Pudding’

juni 2011


’Obsidian’

juni 2011


’Rachel’

maj 2012 – Køge Torv


’Fire Chief’

sommer 2012 - Botanisk Have

AKELEJE


Navn

Anskaffelsestidspunkt/sted

Noter

’Blue Barlow’

maj 2012 – Kew Gardens

STORKENÆB


Navn

Anskaffelsestidspunkt/sted

Noter

blå

fra gamle have


lyserød

fra gamle have


G. phacum ‘Conny Broe’

maj 2012 – Køge Torv


G. pratense, Plenum Violaceum

maj 2012 – Køge Torv


G. pratense ‘Double Jewel’, Cranesbill

maj 2012 – Køge Torv


G. ‘Melinda’

maj 2012 – Køge Torv


G. pratense ‘Laura’, Cranesbill

maj 2012 – Køge Torv


G. oxorianum ‘Maurice Moka’, Cranesbill

maj 2012 – Køge Torv

CLEMATIS


Navn

Anskaffelsestidspunkt/sted

Noter

’Etoile violette’

forår 2011


’Alpina’

forår 2011


’Tangutica’

juni 2011 – Thyme’s


‘Golden Tiara’

juni 2011 – Thyme’s


macropelata ’Maidwell Hall’

2012 – Thyme’s

gået til sommeren i 2012

alp. ’Albina Plena’

2012 – Thyme’s

gået til sommeren i 2012

’Ville de Lyon’

forår 2012 - Fakta

TIDSLER


Échinops rítro Thyme’s

forår 2011 - Thyme’s


Echinops Ruthenicus ‘Globe Thistle – Kew Collection

– sået forår ‘12


*Jeg har ikke nødvendigvis selv besluttet, at lige de planter er mine yndlingsplanter, men når jeg gang på gang, "bliver nødt til" at købe endnu en ny slags, så må det jo være fordi jeg er lidt vild med lige den planteslægt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar