mandag den 18. februar 2013

Tilfredse artiskokker og toiletruller

Noget af en sammenblanding, vil mange nok mene, men overskriften er nu ganske sigende for dette indlægs indhold.

Først en status på de artiskokker, I snart har hørt om et par gange. Langt de fleste af dem har det fint, så jeg er glad :)

 
Forøvrigt tror jeg, at grunden til at nogle hænger lidt/har tendens til at lægge sig ned, skyldes at de åbenbart ikke er blevet sået dybt nok. I hvert fald ser de livskraftige nok ud, så jeg håber den kommende udprikling vil afhjælpe det problem. Jeg formoder det er tid til omprikling, når de har fået første sæt "rigtige blade", ikke?

 ...Og nu til toiletrullerne. Jeg læste på et tidspunkt, husker ikke hvor, men sikkert på nettet, at det var en god ide at forspire latyrus, ærter og bønner i toiletruller. Derfor har jeg den sidste måneds tid flittigt indsamlet toilet- og køkkenruller.
 
Nu er det jo begrænset, hvor mange toiletruller en enmands-husstand kan forbruge, så jeg har allieret mig med rengøringen på mit job. Det har fordoblet antallet af ruller pænt meget.

Toiletrullerne bruger jeg kun til de tidligere omtalte frø (men dem har jeg altså også temmelig mange af - og det hjalp ikke ligefrem, at der røg to poser Dalby-latyrus i kurven i Bilka i går!).

Til resten af frøene bruger jeg root trainers og mine nye plug-bokse (som ikke er dukket op endnu. ØV!)

Jeg er ret spændt på, hvordan toiletrullerne virker - men i følge hende her, skulle det virke udmærket....så måske jeg bare skal indsamle toiletruller året rundt. I så tilfælde kun fra egen matrikel ellers drukner jeg i ruller. Haha! Hvad sår du i?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar