onsdag den 20. februar 2013

Spørgsmål om pelargonier til haveblogfolket

Jeg har ikke så mange pelargonier (endnu) men jeg vil jo gerne have flere og så er det jo smart at tage stiklinger - det er i hvert fald billigt :D

Har nemlig en ide om at der skal være mange pelargonier i udestuen til sommer. Jeg mener at kunne huske at have fået at vide, man skal tage dem i august og ikke på andre tidspunkter. Det har jeg nu ikke tænkt mig at lytte efter, eftersom de jo snart skal "forårsklippes" (Hvornår gør man egentlig bedst det?) Den ene er meget ranglet og skal helt sikkert klippes ned.
   

Jeg tænker, at jeg vel for pokker kan prøve at bruge det, jeg klipper af som stiklinger? Jeg mener, det værste der kan ske, er at de ikke bliver til noget....alternativet er bare at smide det afklippede ud med det samme - og så bliver det da i hvert fald ikke til noget. Forøvrigt, så opdagede jeg her til morgen, at min smukke, hvide pelargonie sørme havde sat en blomst :)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar