onsdag den 27. februar 2013

Fem minutters bogudsalg

Jeg synes, det er unfair, at boghandlerne starter deres årlige bogudsalg en onsdag morgen kl. 7.

Vi er altså nogen, der skal møde på job kl. 8.00 - hvilket betyder offentlig transport kort efter kl. 7. 

Selvfølgelig kan jeg da bare tage i boghandlen på hjemvejen fra jobbet, men hvem siger så, at de bøger jeg vil have, stadig er der?

Derfor gik jeg da også en halv time tidligere hjemmefra her til morgen, så jeg stod foran boghandlen et par minutter i 7.

Jeg var den første kunde inde i butikken - og også den første der gik ud igen - med bøger.

Det er godt nok det mindst tilfredsstillende bogudsalg, jeg nogensinde har prøvet....men jeg nåede bussen! Jeg tror forøvrigt det var et smart træk af mig at stå der kl. 7, for der stod kun 5-6 eksemplarer af hver af de bøger, jeg havde udset mig hjemmefra!

Og hvad var det så for nogle bøger? - Havebøger, selvfølgelig!

Signe Wenneberg - Haveterapi, Politiken Fakta, 2009 
Else Als - Fra akeleje til klematis, Det danske Haveselskab, 2006 
Økohaven - Lindhardt & Ringhof

Jeg kan kun se en fordel ved sådan et kort bogudsalg; det er temmelig begrænset hvor mange penge jeg kan nå at bruge på så kort tid, så det er måske ikke så tosset endda, nu jeg bliver lockoutet om 1-2 måneder og derfor ikke modtager løn sålænge det varer! (KL har ikke meldt en lockout ud endnu, men alt tyder på de gør det - det har de jo for længst aftalt med Corydon.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar