lørdag den 11. maj 2013

Havearbejds-status/II

Udestuen

Efter - med lidt  møje og besvær - at have hentet 6 store murerbaljer - på cyklen!, kunne jeg gå i gang med at tilplante dem.

Den kvikke læser vil måske have opdaget, at der på billederne kun er fire baljer i alt. Dette skyldes, at de rektangulære står 2 sammen - kan ses på billedet herunder.

Planten mellem de to baljer er en ægte laurbær. den står i en potte, så jeg kan flytte den ind i køkkenet til vinter.


Den øverste har jeg boret huller i. Den nederste har jeg sat tre mursten i, så evt overskydende vand har et sted at løbe hen....uden det sejler på trægulvet.


De runde murerbaljer står i mine kobberkedler - der er nogenlunde vandtætte - og derfor behøver jeg ikke to baljer her.

I krukken forrest er plantet en snackpeber. Det er første gang jeg forsøger mig med sådan en.


De første to sæsoner brugte jeg kapillærkasser til mine tomater, men jeg synes de giver alt for meget bøvl (og svineri med jord på gulvet) så dem har jeg valgt at flytte udenfor og bruge der i stedet.

I stedet forsøger jeg mig så nu med murerbaljerne. De er nemmere at gå til. Hver balje indeholder 2 sække jord, altså dobbelt så meget jord til det samme antal planter,så resultatet burde blive bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar