onsdag den 22. maj 2013

Mini-havestatus

Så er årets prøveoplæg m.m. sørme afleveret til kontoret! Jubiii :)

De tre squash jeg plantede ud d. 11. maj, er nærmest gået helt amok i at gro.

Det varer ikke længe, før jeg skal have bundet to af dem op, men det våde vejr har ikke just indbudt til udendørs arbejde  - Nå ja, ryggen har heller ikke, den går det dog i det mindste fremad med, hvilket vist er mere end man kan sige om vejret  ;)


Min japanske ahorn i forhaven (Som jeg ikke har luget, da den pt. ikke har førsteprioritet) var blevet for stor, med en del højtravende grene, så derfor tog jeg saksen for en måneds tid siden og klippede - selvom jeg ikke ved meget om beskæring.

Jeg er ganske tilfreds med resultatet. Træet virker nu meget mere kompakt og tæt, dejligt.


Kom lige forbi den lokale blomsterhandel i dag, og lod mig friste til at investere i denne meget smukke staudesalvie. Jeg kunne slet ikke stå for den. 

Den skal naturligvis sættes i det hvide bed, så snart jeg har fået taget den gule/røde 'Helmer'-tulipaner op. De skal jo flyttes til Flammebedet.


En akeleje på vej. 'Blue Barlow' står lige ved siden af og har også knopper. Den ene lyserøde akeleje jeg har er forøvrigt sprunget ud i dag.


Til sidst: De "forkerte" tulipaner er stadig kønne.


I går blev de første belægningssten forøvrigt lagt - og jeg er MEGET begejstret, for det ser virkelig ud til at "syd-delen" af haven - endelig - bliver til en sammenhængende del af haven... Jeg GLÆDER mig til belægningen er færdig også skal jeg nok vise billeder :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar