lørdag den 4. maj 2013

Et lillebitte - næsten - hvidt bed

Efter en lille tiltrængt lur gik jeg i gang med det tidligere kaldte "lagkagebed". Der hvor jeg skal have stenbed i den ene halvdel.

I den anden har jeg - håber jeg (haha) - kun sat planter med hvide/lyse blomster, "sølvplanter" og planter med flot løv, f.eks. lodden løvefod.

Det var nu ikke fordi, der var plads til særlig mange, men det går nu nok.

Eneste undtagelse fra alt det hvide, er det nye paradisæbletræ. Har også flyttet nogle tulipaner fra et af køkkenhavens højbede - nu håber jeg det 'Spring Green' og ikke en af de gul/orange, jeg har haft fat i....ellers skal de jo flyttes igen igen.

Efter aftensmaden gik jeg i gang med den store forårsoprydning af terrassen.

Jeg nåede dog kun godt halvdelen, resten må vente til i morgen. Der er dog ingen tvivl om, at jeg sagtens kan se, hvor langt jeg er nået ;)

Her fra i eftermiddags - før jeg havde fået smidt de fleste sten til stenbedet ind på jorden - og før oprydningen af terrassen:

Her fra den anden side - efter dagens arbejde var slut.


4 kommentarer:

  1. Længe siden jeg har kigget forbi hos dig, det er fordi, du ikke automatisk dukker op på min blogliste. Jeg kan se, at du nu er væk fra nødbloggen.
    Dit hvide bed bliver fint.

    SvarSlet
  2. Hej
    Har opdaget at bloglisten skal opdateres manuelt, da den ikke automatisk overfører nytilføjede blogs i ens læseliste.

    Ja, jeg har jo fået adgang til alle gamle indlæg og flytter dem over, når jeg har tid til det. På et tidspunkt flytter jeg så det hele tilbage på ildkat.dk, men bliver i bloggerregi.
    Der kan jeg meget nemt tage backup af min blog, hvis den skulle gå ned, hcor wordpress er noget mere besværlig.

    Jeg venter mig en fel af det hvide bed...under alle omstændigheder er det allerede nu pænere end bedet var før.

    SvarSlet
  3. Det bliver så fint så fint, det hvide bed her :0)

    SvarSlet
  4. Gårdejerinden> Mange tak - jeg er også ret tilfreds med det foreløbige resultat :) Tror jeg vil sætte nogle flere gråblad - har så et hav af dem, da næsten alle frø blev til noget - på den anden side af bedet også, over mod det kommende stenbed.

    SvarSlet