lørdag den 11. maj 2013

Havearbejds-status/III

Pelargonieprojektet

"Projekt" er måske et lige lovlig voldsomt ord, men en af de ting jeg gerne skal have lavet snarest, er en pelargoniereol.

Jeg har ledt og ledt på nettet, men enten er de reoler jeg har fundet for små/store eller også er de for dyre, så nu får jeg da bare lavet en, der passer helt perfekt under mit vindue i udestuen!

Jeg håber den kan blive færdig inden slutningen af juni.

Indtil da må mine pelargonier stå på mit usandsynligt grimme bord - et bord, der forøvrigt nok ryger ud, når reolen flytter ind.


I betragtning af, at jeg i marts 2013 havde tre pelargonier, kan jeg vist godt konkludere, at min samling er øget betragteligt.

Nogle af dem er stiklinger, men langt de fleste er nyindkøb.

En hurtig optælling siger omkring 22-24 pelargonier (inkl. stiklingerne) plus 8 forskellige duftpelargonier.

Jeg indrømmer forøvrigt blankt, at jeg ikke ANER hvorfra min pludselige interesse/trang til at have mange forskellige pelargonier kommer fra....og det finder jeg nok heller ikke ud af, men jeg synes, det er sjovt.

Der er forøvrigt ingen tvivl om, at min interesse er begyndt at samle sig om DUFT-pelargonierne, da jeg finder dem mest spændende.

Jeg får dog næppe nogensinde en "rigtig" pelargoniesamling, af den simple årsag at jeg vitterlig forsøger at UNDGÅ de lyserøde af slagsen.

Jovist kan der ses to lyserøde (morplante + stikling) på billedet - men det er en plante jeg har fået. Den, der ser pink ud på billedet, er i virkeligheden lyslilla.

Eftersom der findes rigtig mange lyserøde pelargonier, og jeg som sagt ikke vil bruge penge på dem,  - heller ikke duftpelargonierne - begrænser det jo mit udvalg en del. Nogle pelargonier har lyserøde/pink striber - det vælger jeg dog at leve med, hvis de har en spændende duft/smukt løv.

Forøvrigt, så er de to små stiklinge jeg købte til Havemessen i Malmø vokset ganske betragteligt. (Den brogede til højre og den mørke bagved) Det er lidt imponerende, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar