søndag den 22. juli 2007

Slægtsforskningsarkivsoprettelsesroderi

I går gik jeg i gang.

Først tømte indholdet fra alle mine "slægtskasser" ud på mit spisebord:



Planen var at få lavet en form for system i skidtet, for jeg har efterhånden så meget materiale, at jeg aldrig kan finde det jeg skal bruge! Det er blevet for uoverskueligt.

Nu bliver samtlige papirer sat i mapper og skrevet på en liste, så jeg ved, hvor jeg kan finde det næste gang!

Jeg er næsten færdig med min fars slægt - dvs. 2/3 af materialet nu er på plads. TIl gengæld er der vist temmelig meget uorden i de papirer jeg har i forbindelse med min mors slægt, så det kommer nok til at tage temmelig lang tid at få styr på det - men hvad pokker.

Det øser ned udenfor - så det er ret hyggeligt at kunne sidde lunt indendøre og begrave sig i fortiden :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar