lørdag den 12. februar 2005

Motorcykler i tyskundervisningen??? Måske

For kort tid siden skrev Uffe et indlæg om Werner og det fik mig til atter at overveje Werner i tyskundervisningen. Han er nemlig sjov - og motorcyklist :o)

 For et par år siden købte jeg da også en enkelt Werner-tegneserie til skolens tysksamling, men fandt hurtigt ud af, at den rent sprogligt, er alt for svær for langt de fleste elever.

 Det gør det heller ikke nemmere, at sproget ikke er "Hochdeutsch", men derimod slesvig-holstensk talesprog iblandet bikerjargon.

Derfor havde jeg faktisk - til min store ærgelse - opgivet at bruge ham i undervisningen.

 Nu lader det dog til at der er hjælp på vej, så jeg alligevel kan bruge Werner i undervisningen :o) 

Den tidligere fagkonsulent i tysk, Steen W. Pedersen, har nemlig i samarbejde med DK4 udarbejdet et internetbaseret undervisningsmateriale om Werner :o))

 Det er ikke helt færdigt endnu - ifølge artikel i det nye DMC-blad - men det ser helt klart lovende ud.

Jeg når ikke at bruge det i år - sådan et projekt skal nødvendigvis indregnes i årsplanen - men jeg ser frem til at kunne benytte det til næste skoleår :o)

 Men, skulle jeg have 1 time eller to i overskud i år - not likely - vil jeg helt klart lade eleverne stifte bekendtskab med Werner på DK4's Wernerside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar