søndag den 15. februar 2009

Jeg kan slet ikke lade være

Jeg synes, det begynder at gribe temmelig meget om sig, det hersens broderi.

Godt nok har jeg næsten hele tiden (siden jeg fik synet til det) haft gang i et broderi eller to, men det har hovedsageligt drejet sig om relativt små broderier.

Det er så slut nu - for et par timer siden klippede jeg nemlig et stykke aidastof på ca. 60 x 60 cm.

Nu vil jeg nemlig til at brodere en pude!! Det er ellers ikke fordi jeg mangler puder, men jeg har længe (siden jeg fik bøgerne af min faster) tænkt på den såkaldte "Diagonalpude". Jeg synes, mønsteret er så ualmindeligt flot, at jeg bare bliver NØDT til at lave det. Mønstret er en kopi af mønstret i rum "XVI" på Thorvaldsens Museum og mønsteret er fundet bogen "Korstingsmotiver fra danske slotte og museer" .
Jeg er godt klar over, at det kommer til at tage adskillige timer, før jeg er færdig med det - men det synes jeg ikke gør noget. Det er nemlig et broderi, der er nemt at tage med sig, f.eks. i toget til Skåne - for der er kun een farve og mønstret lærer man ret hurtigt udenad,så endelig kommer den kedelige togtur til at virke kort ;o)

Jo, det broderi skal nok blive et dejligt tidsfordriv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar