lørdag den 2. januar 2010

Argh, hvor jeg bare ikke gider mere!

Sålænge jeg har ferie kan jeg godt nyde snevejret, selvom det betyder jeg ikke kan komme ud at handle, når det passer mig, men når det sådan en dag som i dag sner, så vokser "stressklumpen" i maven bare og jeg kan slet ikke nyde det.

 Når der falder sne og/eller er glat, betyder det nemlig, at jeg hver dag, jeg ikke kan køre selv, skal afsindigt tidligt op og vade de små tre km ned til bussen - og komme 10-15 min for sent på job, fordi bussen selvfølgelig(!) ikke ankommer Køge station før lidt i 8 - og så tæt ligger min arbejdsplads altså heller ikke på stationen!

 En tidligere bus ville hjælpe på det, men eftersom Køge Kommune foretrækker at servicere folk i og omkring selve Køge og ikke Køge Vest (Den tidligere Skovbo Kommune), så er her selvfølgelig ingen tidligere bus!

Sjovt nok kører bussen fra Køge mod Borup noget tidligere! For Køgeborgerne skal naturligvis kunne komme på job til tiden!

 Jeg håber dælme, at jeg i 2010 finder noget andet at bo i, hvor der forefindes offentlig transport tæt på boligen, for nu er jeg efterhånden så træt af det evindelige bøvl med at komme på job hver eneste vinter, at jeg bare ikke orker det mere.

Desværre er ventelisterne til lejeboliger temmelig lange og jeg har ikke råd til at købe. Huspriserne er stadig for høje til en enkelt indkomst. Men håbet er da lysegrønt.

 Desværre betyder en flytning også, at jeg nok må flytte til en by og det huer mig bestemt ikke. Jeg elsker at bo herude på landet, men det må jeg så give afkald på - og i stedet slippe for den evindelige "stressklump i maven" over problemerne med at komme på job.

 Forår kom nu snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar