søndag den 24. januar 2010

Så har jeg også prøvet det...

2817 1 2010-01-24 11:47:58 2010-01-24 10:47:58 ... at få en blogaward. Mange tak til et af mine nyere blogbekendtskaber; Septemberliv for de pæne ord :o)

 

 Jeg skal vise awarden og linke til afsender på bloggen, det er hermed gjort.. Derefter skal jeg skrive syv ting om mig selv... Det kan altså godt gå hen og blive en længere tekst...

 1. Jeg har én gang i mit liv haft en depression og håber aldrig at skulle opleve det igen. Den varede 6-7 år og først efter 3 års terapi var jeg ude af dens greb. Jeg ved godt, at jeg kan risikere at ramle ind i en ny depression, men nu ved jeg i det mindste, at det er muligt at komme ud af den igen. Det kræver dog en pokkers masse samtaleterapi - og det har "systemet" vist skåret godt og grundigt ned på...! Fuldstændig vanvittigt!

Det virker på mig som om man i dag bare langer folk et glas "lykkepiller" i stedet for. Det hjælper sgu da ikke på depressionen; der skal samtaleterapi til, for dét virker altså! Da jeg var i terapi, blev jeg den første gang spurgt, om jeg ville have piller.

Det svarede jeg nej til, da det var vigtigt for mig "at kunne mærke mig selv" igennem hele processen. Det var hårdt, til tider nederdrægtigt hårdt, men i dag er jeg glad for at jeg dengang sagde nej til pillerne. Kan huske, at jeg på et tidspunkt, da jeg havde det allerværst, faktisk bad om pillerne, hvortil min psykiater svarede:
Det synes jeg ikke er nødvendigt, det går jo rigtig godt nu!
Det er jeg hende evigt taknemmelig for i dag, men dengang syntes jeg sgutte hun var sød ;o)

Jeg siger ikke, at lykkepiller ikke kan hjælpe, når folk har det rigtig skidt, jeg følte bare ikke, det ville være den rigtige løsning for mig.

  2. Til sommer har jeg boet alene i 14 år. Det er pænt længe, men jeg har det ualmindelig godt med det. Jeg tror egentlig slet ikke jeg vil kunne finde ud af at bo sammen med nogen i dag. Jeg er jo ikke vant til at gå på kompromis med noget som helst hvad angår min boligindretning (eller mangel på samme!)

 3. Jeg har aldrig fået børn og får det heller ikke - og det er helt okay med mig. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide børn, jeg kan skam vældig godt lide børn - ellers har jeg skisme også valgt det forkerte job! Jeg har altid ment, at hvis jeg ikke kunne blive gravid ad naturlig vej, jamen så var det nok ikke meningen, at jeg skulle have børn. Jeg har været skruk en gang; da var jeg i 20'erne og i fast parforhold.

Vi prøvede i et par år, men det blev jeg nu ikke gravid af. I starten var jeg ked af det, men der gik egentlig ikke ret lang tid før jeg accepterede, at det så åbenbart ikke var meningen, at jeg skulle have børn. (I dag er jeg nærmest helt lettet over at være sluppet for den kæmpesmerte en fødsel er; jeg HADER smerte.)

Siden da har jeg ikke haft den mindste trang til at få børn. Jeg føler heller ikke der mangler noget i mit liv, fordi jeg ikke har børn. Heller ikke da min nevø blev født, mærkede jeg nogen trang til at få mit eget barn. Jeg har det til gengæld superdupergodt med at være moster til den lækre unge :o)

  4. Jeg er et udpræget kattemenneske. Jeg ELSKER de smukke, graciøse dyr. Jeg kan slet ikke forestille mig et liv, hvor jeg ikke har kat. Kun i meget korte perioder af mit liv har jeg ikke levet sammen med en eller flere af slagsen.

 Derfor generer det mig også voldsomt, at rigtig mange lejeboliger kun tillader 1 kat. Jeg ville gerne have 4-5 stykker, det har jeg haft før og jeg elskede det. De sidste fem år har jeg levet sammen med to katte; min elskede gamle burmilla; Capriccio, der nu er 16½ år gammel og min "vildkat"; Speedy, der nu er 5½ år gammel.

Mine katte har altid været indekatte, da jeg vil vide, hvor de er. Jeg kan ikke holde ud ikke at vide, hvor de er. Da jeg var teenager forsvandt vores kat og var væk i 14-16 dage. Han kom heldigvis helskindet, omend noget radmager, tilbage - men den situation vil jeg aldrig sætte mig selv i igen. Når jeg har haft mulighed for det, har jeg haft min have hegnet grundigt ind, så de kunne komme udenfor. Det har desværre ikke kunnet lade sig gøre her, fordi jeg slet ikke må slå slå søm i/sætte noget som helst hegn fast på træværket, ellers havde jeg forlængst hegnet terrassen ind.

  5. Jeg elsker at køre motorcykel. Jeg har to af slagsen; en sommer- og en vintermotorcykel. (YAMAHA XJ600 S Diversion og YAMAHA YBR125) Jeg fik først kørekortet d. 5. oktober 2005; det var opfyldelsen af en livsdrøm :o)

  6. Siden jeg gav mig selv en rejse til Rom i 40-års-fødselsdagsgave har jeg været helt vild med det meste italienske. Jeg forsøger også at lære sproget; det tager sin tid, men hvor er det smukt.

  7. Det vel nok største mirakel jeg har oplevet på egen krop, var da jeg havde fået overstået mine to grå stæroperationer for lidt over 1 år siden. At gå fra minus 12.5/-10 til minus 2 på begge øjne OG ikke mere have behov for briller overhovedet, når jeg læser/sidder ved computeren, det er så helt og aldeles fantastisk!

 Nu er det så meningen jeg skal linke til 7 nye, men da denne award vist efterhånden har været rundt omkring i blogverdenen adskillige gange, vil jeg lade det være op til folk selv om de vil være med i legen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar