tirsdag den 26. januar 2010

Naturens kræfter

Nu har jeg med min 7. klasse fået set tre dokumentarfilm om henholdsvis vulkaner, jordskælv og tsunamier.

 Alle elever er blevet inddelt i grupper, der så skal beskæftige sig med en af kræfterne og bagefter fremlægge deres arbejde for resten af klassen.

 Det betyder naturligvis, at deres lærer må i gang med at fabrikere en bunke spørgsmål, der skal besvares i løbet af fremlæggelsen. ...og så er det, at jeg - for en gangs skyld - ikke er så ked af mit "gemme-gen"... for jeg har lige genfundet de kompendier, jeg lavede til min 10. klasse i foråret 2005 om lige præcis naturens kræfter og der er en hel side med spørgsmål til hver naturkraft :o)

 Naturligvis må nogle af spørgsmålene udelades og andre omskrives, så de passer til klassetrinnet, men hey, det store forarbejde er lavet dengang for fem år siden.

 Jeg skal selvfølgelig også have læst op på emnerne, men jeg kan nøjes med at gennemlæse tre af kompendierne, så har jeg fået genopfrisket min viden om emnet i tilstrækkelig grad. Det er skisme helt okay med mig :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar