mandag den 30. august 2004

Dårlige tænder hos en kat...

...kan være skyld i dens pludselig opståede stumhed.

 I torsdag var Capriccio jo blevet stum, da jeg kom hjem fra arbejde. Han virkede nu helt ok, så i første omgang nøjedes jeg med at holde øje med ham. Men - fredag aften fik han det decideret dårligt, han var sløv, ville knap nok spise eller drikke, så jeg holdt et meget vågent øje med ham, det meste af natten.

 Lørdag morgen ringede jeg så til dyrlægen og fik en tid en time efter. Min søde udlejer legede velvilligt taxachauffør - hurra for hende :o) Og hvor var det godt han kom til dyrlæge; Katte jamrer sig jo normalt ikke, men det viste sig at den arme kat havde store smerter. Han havde nemlig en gedigen omgang mundhulebetændelse, (både tandkødsbetændelse, paradentose og hævede mandler) der havde bredt sig helt ned i halsen på det arme dyr og derfor også "lammet" hans stemmebånd. Min stakkels kat :o(

 Han fik et skud antibiotika og en tid til tandrensning mandag morgen kl. 7. Desuden fik jeg smertestillende piller samt penicillin med hjem. Allerede en times tid efter dyrlægebesøget havde han det klart meget bedre, og begyndte så småt at få lidt stemme tilbage. Derfor ser han også ok ud på de nyeste billeder; hans smerter var jo næsten væk :o)

 I morges kom jeg så til dyrlæge med en fastende kat. Dyrlægen tjekkede hans mund, fjernede lidt tandsten og mente det så meget fint ud - der var stadig en smule betændelse, men intet i forhold til i lørdags - så han ville lige se tiden an (=penicillinkuren færdig først) før han ville beslutte om en tandrensning (i narkose) ville være nødvendig.

 Jeg håber penicillinen får bugt med al betændelsen, så Capriccio slipper for en tur i narkose - det ved jeg torsdag. Kryds lige fingre :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar