mandag den 29. december 2008

En billig nytårsaften

Da jeg handlede i Kvickly i dag, var der selvfølgelig linet op til nytårsaften med alskens pyntesager; serpentiner, hatte, champagnepropper, puder, duge, servietter og hvad har vi ikke.

Jeg har stadig rigeligt af den slags hjemme i min "nytårskasse" - fra dengang jeg pyntede vildt op på årets sidste dag, så jeg nøjedes med at kigge.

 

 Jeg bruger altså ingen penge på nytårspynt - og fyrværkeri har jeg ikke brugt en krone på de sidste 8-10 år.

Til gengæld bruger jeg så lidt penge på maden denne aften. Jeg har fået indkøbt store, flotte bagekartofler, så jeg skal have mig en sådan sammen med broccoli og bearnaisesovs.

Slagteren har mandagslukket, så må se at komme forbi i morgen, for jeg skal have mig en god, mør engelsk bøf e. lign. i år, har jeg besluttet.

Modsat tidligere år, hvor jeg fik flere retter mad, nøjes jeg i år med hovedretten. Har dog både marcipan og nougat liggende, så hvis jeg når det for kræmmerhusene, så bager jeg nok kransekage eller laver lidt konfekt.

Men, men, men - det hele kommer vist an på, hvordan jeg har det, for synes godt nok ikke lige min mave er særlig sød ved mig i dag... :o(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar