onsdag den 17. december 2008

Stofhungrende



Det griber om sig, min lyst til at være kreativ/lave håndarbejde.

Ikke nok med at jeg stadig er helt vild med at brodere; jeg broderer næsten hver eneste aften, i en time eller to. Det kan nemlig snildt forenes med fjernsynskigning.

Nu har jeg så også fået lyst til at få gang i symaskinen igen. Dog ikke for at sy tøj, som jeg gjorde en hel del tidligere, men derimod "småting" som f.eks. julepynt.

Jeg er blevet så inspireret af de mange pynte-ideer jeg har set i blade og hjemmesider for nylig, at jeg måtte gøre noget.

Derfor skyndte jeg mig da også hjem fra job i dag, for lige først at gå på nettet og tjekke om "Peters Restlager" i det hele taget stadig eksisterede i Roskilde. Det gjorde den ikke, men der er stadig materiale til en stofhungrende at få der, for nu er det "Stof og Stil" der har til huse i lokalerne.

Så, mig ud på mc'en og så afsted mod Roskilde og det kunne kun gå for langsomt! Heldigvis var trafikken ikke slem (...og så undladervi at tale om hjemturen...ARGH - havde fortrængt alt om at bilkøer er reglen fremfor undtagelsen om eftermiddagen i Roskilde!!!)

Jeg fik parkeret dyret, fik fat i en indkøbsvogn og så trådte jeg ind i forretningen... Åh - himmerige!

At se alle de stoffer i alskens farver og mønstre!! Det var helt fantastisk. (Det var meningen, at jeg ville have kameraet med, men pga. batteribøvl måtte jeg lade det blive hjemme).

Det kriblede i mine fingre for at hive den ene rulle efter den anden ned fra hylderne. Det lykkedes mig dog - trods alt - at begrænse mig, men det holdt hårdt: Udover pladevat nøjedes jeg nemlig med ti forskellige slags stof i forskellige længder.

 

Som den kvikke læser sikkert har opdaget, er alt stoffet "julestof" og der kan indvendes, at jeg næppe kan nå at få lavet meget inden jul. Det er heller ikke meningen. Stoffet er beregnet til næste jul - og så er jeg jo i ganske god tid :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar