onsdag den 31. december 2008

2008 - et tilbageblik

Der er ingen tvivl i mit sind:

2008 er ikke just et år jeg vil mindes med glæde. Ihvertfald ikke årets første 300 dage.

Allerede i januar fik jeg konstateret grå stær på begge øjne, men kunne først komme til forundersøgelse d. 19. juni.

Venstre øje blev opereret d. 7. september og så gik jeg i to måneder med et par øjne, der ikke kunne arbejde sammen. Det var dybt frustrerende med så dårligt et syn, hvilket ofte fremgik af bloggen: 20. maj 9. august 3. oktober 2. november ...og humøret blev ikke bedre af, at 2. operation i første omgang blev udskudt på ubestemt tid. Hurra for patientvejledere!

Endelig - d. 10. november blev højre øje opereret - og jeg havde fået et nyt liv foræret!

 Jeg genfandt min gamle passion for korsstingsbroderi og syning, hvilket bloggen har båret præg af lige siden :o)

I august begyndte jeg at gå til italiensk, men nåede kun at deltage to gange før 1. operation pga. manglende transportmulighed, når jeg ikke måtte køre mc. Jeg starter dog på holdet igen til januar og håber så at få indhentet det forsømte rimelig hurtigt. Godt jeg har sprogøre!!

I oktober var jeg på ferie i Calabrien, og selvom jeg var besværet af synet, var det en dejlig tur. Motorcyklerne har stået meget stille i år - igen pga. synet - men det skal der laves om på i 2009.

2008 var også året, hvor jeg fik taget en smule revanche mht. koncerter.

I løbet af januar, februar og marts var jeg til 4 koncerter med Danmarks kedeligste orkester - og det var ikke kedeligt!

Næ, ikke flere 2008-lignende år til mig, tak.

Jeg håber inderligt, at 2009 bliver et bedre år, både for mig og for familien.

Til slut vil jeg ønske alle (samt englebørn) et godt og lykkebringende nytår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar