tirsdag den 25. januar 2005

Endnu et indlæg om min FANTASTISKE scanner :o)

I kommentarboksen til et tidligere indlæg, spurgte Uffe, om jeg havde prøvet at scanne negativer med min scanner. Både ja og nej.

Ja, fordi jeg har prøvet at scanne et gammelt glasnegativ og resultatet blev fint, så fint som et billede af et ridset glasnegativ nu kan blive - nej fordi jeg (endnu) ikke har prøvet at scanne 35 mm film i den dertilhørende "adapter".

Til gengæld har jeg prøvet at scanne lysbilleder - dem er der nemlig også en "adapter" til (lille billede) - og jeg er IMPONERET! Scannede i 300 dpi.

Tænk at sådan et bette positiv kan blive til sådan et flot billede:
Så nu glæder jeg mig endnu mere til at låne min fasters negativer af længst afdøde familiemedlemmer og få dem digitaliserede :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar